نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 14:32

سرقت کابل برق امان امدادگران گنبدی را بریده‌ است

مدیرامور توزیع نیروی برق شهرستان گنبدکاووس گفت: افزایش سرقت‌ سیم‌های برق، امان مسؤولان و امدادگران در این حوزه را بریده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، طی روزهای گذشته تماس‌های زیادی از مردم گنبدکاووس مبنی بر قطع برق در زمان‌های مختلف روز اعلام شد و این موضوع در تحریریه خبرگزاری فارس استان گلستان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر امور توزیع برق شهرستان گنبدکاووس ظهر امروز در خصوص قطعی برق چندروز گذشته این شهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس اظهار کرد: شبکه توزیع برق شهرستان بیش از ۵۰ سال قدمت دارد که در سال‌های اخیر علاوه بر فرسودگی شبکه، سرقت‌های سیم برق امان مسئولان و نیروهای امدادی برق شهرستان را بریده است.

سیدعلی اکبر حسینی‌فر تصریح کرد: در راستای پیشگیری و کاهش سرقت‌ها، تمامی سیم‌های به‌کار رفته در شبکه توزیع برق در حال تبدیل به کابل بوده و به علت همین تبدیل در برخی از زمان‌ها مجبور به قطع برق در شهرستان هستیم.

مدیرامور توزیع نیروی برق شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۸۵ درصد از سیم‌های شبکه توزیع برق شهرستان به کابل تبدیل شده و این کار با سرعت در حال انجام است که تا پایان مردادماه به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان گنبدکاووس در‌ منطقه گرمسیری واقع شده، در این ایام شاهد افزایش دما هستیم، انتظار می‌رود مردم در استفاده بهینه و مدیریت مصرف برق همکاری لازم را با اداره برق داشته باشند.

حسینی‌فر گفت: شهرستان گنبدکاووس شهرستان صنعتی نیست و ۸۰ درصد مصرف برق شهرستان از طریق اشتراک‌های خانگی انجام می‌شود که با مصرف بهینه و انجام کارهای بسیار ساده مانند خاموش کردن یک لامپ اضافی در شب، استفاده متناوب از خنک کننده‌ها با پنکه، شست‌وشو و سرویس وسایل گرمایشی می‌تواند در کاهش مصرف برق تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: در برخی اوقات نیز فرسودگی شبکه توزیع و حوادث و اتفاقات ناگهانی سبب قطعی برق می‌شود که از مردم انتظار می‌رود ضمن اعلام حوادث، صبوری و همکاری کرده تا مشکل برق منطقه رفع شود.

مدیرامور توزیع نیروی برق شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: همکاری مردم در مدیریت صحیح الگوی مصرف برق باعث می‌شود تا تابستان امسال را به خوبی پشت‌سر گذاشته و قطعی برق نداشته‌باشیم.

باتوجه به وضعیت تغییرات و به‌روز رسانی در شبکه برق شهرستان گنبدکاووس، همکاری مردم در مصرفه بهینه از انرژی، تاثیر بسیار زیادی در کاهش قطعی برق این شهرستان خواهد داشت.

شهرستان گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت و ۱۴۱ هزار و ۷۰۰ اشتراک خانگی و صنعتی برق به عنوان دومین شهرستان استان گلستان در شرق این استان واقع است.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1397942

مهمترین اخبار ایران و جهان: