نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 12:55

پیکر گوینده پیشکسوت خبر خوزستان به خاک سپرده شد

اهواز - مراسم تشییع پیکر مرحوم «غلام محمد محترم» گوینده پیشکسوت صدا و سیمای استان خوزستان در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر مرحوم «غلام محمد محترم» گوینده پیشکسوت صدا و سیمای استان خوزستان جمعی از مسئولان، اصحاب رسانه، هنرمندان و قشرهای مختلف مردم در آرامستان بهشت آباد اهواز برگزار شد.

‏مرحوم غلام محمد محترم گزارشگر و گوینده خبر صدا و سیمای استان خوزستان (متولد ۱۳۳۵ در اهواز) در سال‌های دفاع مقدس و دهه ۷۰ شمسی بود که در سن ۶۷ سالگی به علت ‏بیماری، روز یک شنبه ۲۰ فروردین ماه دارفانی را وداع گفت و در آرامستان بهشت آباد اهواز به خاک سپرده شد.

از نخستین روزهای آغازین جنگ هشت ساله، مردم کشور ما، به خصوص اهالی جنوب آهنگ صدای مردی را به خاطر دارند که لحنش حاکی از خبری مهم و پیام آور حادثه‌ای در شرف تکوین بود: «شنوندگان عزیز! آژیری که هم اکنون می‌شنوید! …» این بخشی از یک جمله طولانی است که اولین بار از زبان غلام محمد محترم گوینده نام آشنای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس شنیده شد.

غلام محمد محترم در دوره دبستان صدای گوینده‌ها را تقلید می‌کرد. بعدها در سنین نوجوانی در مسابقاتی که از سوی امور تربیتی مدارس استان برای انتخاب گوینده تشکیل می‌شد، شرکت کرد و به مقام اول این رشته در خوزستان دست پیدا کرد. متعاقب آن به مسابقات کشوری راه پیدا کرد و همزمان فعالیتش را در اداره جلسات و برگزاری مراسم و جشن‌ها به عنوان مجری و گوینده آغاز کرد.

بعدها در سال ۵۹ یکی از دوستان فیلمبردارش او را به مدیر وقت صدا و سیمای خوزستان معرفی کرد و به دلیل نیاز آن روز تلویزیون به یک گوینده، به مجموعه خبر پیوست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1141165

مهمترین اخبار ایران و جهان: