نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 19:04

اسکان ۲۳۰ هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه از آغاز سفرهای نوروزی

کرمانشاه- سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از اسکان ۲۳۰ هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه از آغاز سفرهای نوروزی خبر داد.

داریوش فرمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز موج دوم تعطیلات نوروزی در کشور، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای پذیرایی از میهمان نوروزی در این ایام در نظر گرفته شده‌است.

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز امسال شاهد حضور قابل توجه گردشگران در استان کرمانشاه بوده‌ایم، افزود: از ۲۰ اسفند تا نهم فروردین جمعاً ۲۳۰ هزار و ۵۱۶ نفر در مراکز اقامتی استان اسکان پیدا کرده‌اند.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: ۵۰ درصد از این تعداد در مراکز اقامتی رسمی مانند هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، خانه مسافرها و اقامتگاه‌های بوم گردی، ۴۵ در درصد در مراکز اقامتی غیررسمی مانند مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی و پنج درصد هم در کمپ‌های شهرداری و سالن‌های ورزشی اسکان پیدا کرده‌اند.

فرمانی بیان کرد: همچنین در این ایام یک میلیون و ۴۶۶ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، دست ساز و مذهبی استان بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۷۳۸ فقره بازدید نظارتی هم مراکز خدمات‌دهی به گردشگران و میهمان نوروزی انجام شده، گفت: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته برای ۱۰ مرکز حکم تعلیق، به ۱۸ مرکز اخطار کتبی و برای ۸۵ مرکز هم تذکر صادر شده‌است.

به گفته سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه برای ۵۹ مرکز هم به دلیل ارائه خدمات مطلوب به گردشگران نوروزی حکم تشویقی صادر شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1118221

مهمترین اخبار ایران و جهان: