نیوز سیتی!
10 آذر 1401 - 14:40

زباله‌گردهای شهر کرمان ساماندهی می‌شوند

کرمان - معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان پس از گلایه مردم از وضعیت حضور زباله گردها در معابر شهر کرمان از جمع‌آوری زباله‌گردها و تحویل آن‌ها به مراکز مربوطه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی افزایش زباله گردی و تعداد قابل توجه مراکز ضایعاتی در کرمان خبرگزاری مهر طی گزارشی «انبارهای زباله دیوار به دیوار خانه‌های مردم شهر کرمان» به نقد این مساله و مطالبه مردم برای جمع آوری ضایعاتی‌ها و زباله گردها پرداخت.

حالا معاون شهردار کرمان در خبری از ساماندهی زباله گردها خبر می‌دهد اما مشخص نیست چرا اقدامی برای تعطیلی ۷۰۰ مرکز شایعاتی غیر قانونی نشده است و مردم منتظرند تا اقدام مسئولان در این زمینه را ببینند.

محمود ایرانمنش با اشاره به اینکه ساماندهی زباله‌گردها، همواره یکی از مطالبات شهروندان است، گفت: مسأله زباله‌گردی و باز و پخش کردن کیسه‌های زباله و تفکیک غیرمجاز پسماند خشک، علاوه بر برهم زدن نظم شهر و تهدید بهداشت شهروندان، موجب چند برابر شدن هزینه‌های شهرداری در جمع‌آوری و حمل زباله می‌شود.

وی بیان کرد: به همین دلیل برای ساماندهی کارگاه‌های بازیافتی و عوامل غیرمجاز جمع‌آوری پسماند خشک، نشستی با حضور مدیران عامل سازمان مدیریت پسماند و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرمان برگزار شد و با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص، مقرر شد با همکاری این ۲ سازمان، نسبت به جمع‌آوری زباله‌گردها اقدام شود.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان بیان داشت: همچنین طی جلسه‌ای با نیروی انتظامی و دستگاه قضائی نیز مقرر شد: پس از جمع‌آوری این افراد، اقدامات لازم برای تحویل آن‌ها به مراکز مربوطه انجام پذیرد.

وی بیان کرد: در خصوص ساماندهی کارگاه‌هایی که در محدوده شهری و نزدیک منازل شهروندان مشغول فعالیت هستند نیز مقرر شد: کارگاه‌های بیان شده از سوی کمیسیون بند ۲۰ شناسایی و اقدامات لازم تا زمان انتقال آن‌ها به خارج از محدوده شهری و مکان‌های مجاز طبق ضوابط و مقررات انجام گیرد.

ایرانمنش از پیگیری‌های لازم برای اخذ تأییدیه از مراجع ذی‌ربط برای ایجاد شهرک بازیافت در ۲ نقطه از شهر کرمان نیز خبر داد.

تعداد بالای زباله گردها در ماه‌های اخیر و پراکنده کردن زباله‌های مردم وی معابر عمومی توسط این افراد مردم را نگرانی‌های زیست محیطی مواجه کرده است و البته مهمترین عامل بروز این مشکل نیز وجود ۷۰۰ ضایعاتی غیر مجاز در شهر کرمان و در جوار خانه‌های مردم است که در کنار نقش آنها در افزایش مشکلاتی از جمله سرقت کابل‌های برق و تلفن، بهداشت عمومی را هم تهدید می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 891621

مهمترین اخبار ایران و جهان: