نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 20:06

اخذ وجوه اجباری به بهانه‌های مالیاتی غیرقانونی است

معاون پیگیری حقوق عامه دادستان مرکز استان اردبیل با غیرقانونی خواندن اخذ وجوه توسط برخی از صنوف در زمان عودت کالا به بهانه مالیات بر تراکنش، از برخورد قاطع دادسرا در این خصوص خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر مرادی شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی دریافت گزارشات متعدد مردمی مبنی بر تحصیل وجوه اجباری توسط عده‌ای از صاحبان صنوف در زمان استرداد و عودت کالای خریداری شده بعضاً تا ۱۰ درصد مبلغ کالا تحت عنوان مالیات بر تراکنش بانکی، موضوع در دستورکار معاونت حقوق عامه دادستان مرکز استان اردبیل گرفت.

وی افزود:  از باب جلوگیری از ایجاد رویه‌های ناصواب کسب و کار و تضییع حقوق شهروندان، موضوع اخذ وجوه اجباری توسط برخی صنوف به بهانه مالیات بر تراکنش، مورد بررسی قرار گرفت.

معاون پیگیری حقوق عامه دادستان مرکز استان اردبیل  ادامه داد: با ارجاع امر به اداره کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل و با تشکیل جلسه توسط آن مرجع با اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  و اتاق اصناف، موضوع گزارشات دریافتی بررسی و با احراز تخلفات صورت گرفته به بهانه‌های مالیاتی، مصوبات لازم در این خصوص تصویب و به مراجع ذی‌ربط من جمله اتحادیه‌های صنفی جهت اجرا و نظارت ابلاغ و مقرر شد.

مرادی تشریح کرد: هرگونه اخذ وجه از بابت تعلق مالیات به کالاهای استردادی غیر قانونی بوده و در صورت مشاهده با افراد خاطی برخورد قانونی به عمل خواهد آمد. 

وی گفت: ارتقا ی سطح دانش حوزه مالیاتی و ارائه آموزش‌های لازم به صنوف توسط اداره کل امور مالیاتی و اتاق اصناف اردبیل یکی دیگر از مطالبات و پیگیری های معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل دراین خصوص است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501721

مهمترین اخبار ایران و جهان: