نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 17:22

پیش بینی ورود ۵۰ هزار زائر افغانستانی اربعین به کشور

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد گفت: پیش بینی می شود امسال ۵۰ هزار زائر افغانستانی جهت شرکت در همایش اربعین از مرز دوغارون وارد کشور شوند.

علی فخاری در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: در آستانه فرارسیدن اربعین امام حسین(ع) و عزاداری های پایانی ماه صفر، پیش بینی می شود امسال ۵۰ هزار زائر افغانستانی از طریق گذرگاه مرزی دوغارون وارد ایران و سپس عازم عتبات عالیات کشور عراق شوند.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد افزود: در حال حاضر گذرگاه زمینی دوغارون آماده پذیرایی از زائران اربعین می باشد و تمهیدات لازم جهت پذیرایی، حمل و نقل و اسکان این زوار اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: زائران و اتباع افغانستانی در ابتدای ورود در حسینیه شهید سلیمانی، واقع در نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در دوغارون، مورد استقبال و پذیرایی صبحانه، ناهار و میان وعده قرار می گیرند و در صورت نیاز، زمینه اسکان شبانه نیز فراهم است.

فخاری بیان کرد: روزانه ۵۰ دستگاه اتوبوس در پایانه مرزی دوغارون مستقر می شود و زائران را تا مرزهای غربی کشور منتقل می کند و همچنین درخصوص ورود اتوبوس های افغانستان نیز رایزنی شده است.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد تصریح کرد: در حسینیه شهید سلیمانی، تعداد هشت غرفه خدماتی مستقر شده است که خدماتی نظیر پذیرایی، بهداشت و درمان، پاسخگویی به سوالات دینی و سرگرمی کودکان ارائه می دهند.

این مقام مسئول اضافه کرد: امسال قرار است همه خدمات و امکانات با محوریت مردم و نهادهای مردمی فراهم شود و در این راستا از ظرفیت طلاب، هیئت های مذهبی، اصناف، بسیج و خیرین استفاده شده است.

فخاری خاطرنشان کرد: موضوع استقبال و پذیرایی از زوار کشور مسلمان و همزبان افغانستان، با تاکید بر وجود اشتراکات فرهنگی با ایران از سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ ادامه دارد که با وقفه ای دو ساله در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به علت همه گیری کرونا، از سال گذشته و امسال این زائران حسینی وارد کشور می شوند.  

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1471865

مهمترین اخبار ایران و جهان: