نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 16:40

سفر مقامات تشکیلات خودگردان به ریاض با موضوع عادی سازی روابط

منابع عبری از سفر هیاتی از مقامات تشکیلات خودگردان به عربستان در رابطه با موضوع عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل آویو خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع عبری امروز دوشنبه اعلام کردند که «بریت مک‌گورک» مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه طی هفته جاری راهی عربستان خواهد شد.

پایگاه خبری عبری زبان واللا به نقل از این منابع تاکید کرد که هیاتی از تشکیلات خودگردان هم قرار است برای گفتگو و تبادل نظر با مک‌گورک در مورد امتیازات احتمالی به فلسطینیان در صورت عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی به ریاض سفر کند.

دولت آمریکا بر این باور است که در صورت دست‌یابی فلسطینیان به امتیازاتی در نتیجه توافق عادی‌سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی، احتمالا اعضای دموکرات مجلس سنای آمریکا بخش‌هایی از قرارداد امنیتی و نظامی بین آمریکا و عربستان را بپذیرند.

اما در صورت مخالفت طرف فلسطینی با تسهیلات و امتیازات احتمالی، سخت است که دولت آمریکا بتواند سناتورهای دموکرات را برای امضای چنین قراردادی با عربستان مجاب کند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اخیرا اعلام کرد که مخالف هرگونه امتیازدهی به فلسطینیان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485065

مهمترین اخبار ایران و جهان: