نیوز سیتی!
29 اسفند 1401 - 08:52

طرح‌های نیمه تمام ایلام در حوزه صنعت تکمیل می‌شوند

ایلام- نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: با پیگیری‌های انجام شده، طرح‌های نیمه تمام در استان در حوزه صنعت تکمیل می شوند.

علی اکبر بسطامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه استان در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: استان ایلام دارای پتانسیل‌ها و قابلیت‌های فراوانی از قبیل مرز بین المللی مهران بعنوان نزدیکترین مرز برای دسترسی به بازار کشور عراق، صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی، کانی‌های غیر فلزی، اراضی حاصلخیز و آثار تاریخی و طبیعی فراوان، گردشگری سلامت، صنایع دستی و فرش، رویداد عظیم اربعین و … است، لذا می‌توان از این ظرفیت‌ها برای دستیابی به توسعه متوازن در استان استفاده بهینه کرد.

نماینده ایلام در ادامه خواستار توسعه شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های چوار و ایلام با توجه به اتمام زمین در محل شهرک صنعتی ششدار و لزوم ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید با توجه به تقاضای بالای سرمایه گذاری صنعتی در این دو شهرستان و هم‌چنین دیگر شهرستان‌های حوزه شمالی استان شد.

بسطامی تصریح کرد: احداث شهرک صنعتی مشترک در مرز مهران با توجه به قرابت‌های فرهنگی و مذهبی و دسترسی آسان به مراکز جمعیتی در کشور عراق از طریق مرز بین المللی مهران و هم‌چنین برگزاری کنگره بزرگ اربعین در مهران می‌تواند نقش اساسی در توسعه و اشتغال استان ایفا کند.

نماینده ایلام در مجلس خاطرنشان کرد: تخصیص فوق العاده ویژه برای کارکنان وزارت صمت بین ۳۵ تا ۵۰ درصد که در قانون خدمات کشوری برای مشاغل اختصاصی دستگاه‌ها با شرایط خاص وجود دارد، مورد موافقت وزیر صمت قرار گرفته است.

بسطامی هم‌چنین از قول ویژه وزیر مبنی بر تخصیص تسهیلات از محل تبصره ۱۸ در بودجه سال ۱۴۰۲ به منظور تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان در حوزه صنعت خبر داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1101365

مهمترین اخبار ایران و جهان: