نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 19:55

واقفان کردستانی به حوزه سلامت ورود کنند

سنندج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به نیازهای استان در حوزه سلامت انتظار می رود که واقفان و خیرخواهان کردستانی به این حوزه ورود جدی نمایند.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون عبدالملکی روز سه‌شنبه در جلسه شورای اجرایی وقف و سلامت استان کردستان در سنندج اظهار کرد: زیرساخت‌های حوزه سلامت هر ساله رشد و توسعه چشمگیر داشته است اما باز هم نیازمند افزایش این زیرساخت‌ها در استان هستیم.

وی افزود: با توجه به نیازهای نامحدود حوزه سلامت و استحقاق مردم استان برای برخورداری از خدمات در دسترس و درخور شأن، از حمایت‌ها و کمک‌هایی که از جانب اداره کل اوقاف استان برای دانشگاه قابل تعریف و تحقق است، استقبال می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به نیکو بودن سنت حسنه وقف، هدایت و تمرکز آن در حوزه سلامت را خیر مضاعف عنوان کرد و پاره‌ای از نیازها و اولویت‌های دانشگاه را برای مورد حمایت قرار گرفتن در حوزه وقف مطرح کرد.

عبدالملکی ادامه داد: از جمله این نیازها ساخت دانشکده داروسازی، تکمیل ساختمان دانشکده بین الملل و هم چنین تهیه دستگاه‌های دیالیز برای تجهیز و راه اندازی بخش خیر ساز در حال اتمام دیالیز مرکز آموزشی و درمانی توحید سنندج است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان نیز با استقبال از شورای تشکیل شده از عزم دانشگاه برای ورود و برخورداری از مواهب حوزه وقف استقبال کرد و افزود: برای جهت دادن به نگرش واقفین و خیرین استان و هدایت آن به سمت حوزه سلامت اقدامات و برنامه‌های فرهنگی لازم است.

حجت الاسلام محمد کاروند با توجه به قیاس استان کردستان با سایر استان‌ها، بیان کرد: زمینه برای برخورداری بیشتر حوزه سلامت استان از موقوفات وجود دارد که باید برای نیل به آن تلاش کرد.

وی ضمن توصیه به تداوم و تکرار جلسات شورا، بر ایجاد کمیته‌های تخصصی ذیل شورا و همچنین آمادگی اداره کل اوقاف برای حمایت و مشارکت در اجرای اردوهای جهادی ارائه خدمات حوزه سلامت در مناطق محروم تأکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1064365

مهمترین اخبار ایران و جهان: