نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 10:46

یاری: کشتی‌گیران قراردادهای واقعی‌شان را پیش ما امضا نمی‌کنند/ لیگ برتر امسال قطعاً رفت و برگشتی است

رئیس سازمان لیگ کشتی تأکید کرد، لیگ برتر امسال در بازه زمانی ۷۰ تا ۸۰ روزه برگزار می‌شود و قطعاً رفت و برگشتی خواهد بود.

حمید یاری در آستانه برگزاری فینال لیگ دسته اول کشتی فرنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره اینکه آیا دو تیم برتر این رقابت‌ها سهمیه حضور در لیگ برتر را به دست خواهند آورد، گفت: تیم‌های اول و دوم سهمیه لیگ برتر را می‌گیرند، اما مسئله این است که باید دید با توجه به اینکه تعداد تیم‌های شرکت‌کننده ما در لیگ برتر امسال محدود است، اینها قابلیت لیگ برتری شدن را دارند یا نه. سال گذشته تیم اول لیگ دسته اول آزاد به لیگ برتر آمد، اما قهرمان لیگ فرنگی که سید بابل بود توان مالی شرکت در مسابقات را نداشت و نیامد.

وی تأکید کرد: امسال قطعاً رقابت‌های لیگ برتر رفت و برگشتی است و به مانند سال گذشته متمرکز نخواهد بود. بنابراین تیم‌ها باید توان مالی لازم را برای این مسئله داشته باشند، حتی اگر شده مسابقات را تنها با شش تیم برگزار کنیم.

 

یاری درباره برگزاری فشرده رقابت‌های لیگ برتر سال گذشته که مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت، خاطر نشان کرد: امسال آن فشردگی را نداریم و احتمالاً اواخر مرداد یا اوایل شهریور ماه مسابقات قرعه‌کشی خواهد شد تا بلافاصله بعد از بازی‌های آسیایی بتوانیم لیگ برتر را استارت بزنیم. قبلاً دغدغه جام جهانی را داشتیم و می‌خواستیم فینال لیگ آزاد و فرنگی قبل از این رقابت‌ها برگزار شود که اتحادیه جهانی اعلام کرد جام جهانی امسال برگزار نمی‌شود. بنابراین در بازه زمانی حدوداً 70 تا 80 روزه می‌توانیم لیگ برتر را برگزار کنیم که تداخلی هم با برنامه‌های تیم ملی و چرخه نخواهد داشت.

رئیس سازمان لیگ راجع به اینکه آیا پرونده بازی از لیگ برتر فصل گذشته باقی مانده است، تصریح کرد: نه، چیزی نداریم. مشکلی که وجود دارد این است که کشتی‌گیران قرارداد واقعی را پیش ما ثبت نمی‌کنند یعنی نمی‌خواهند رقم مالی ثبت شود، بنابراین قرارداد واقعی آنها قابل استناد نیست یا باید از بیرون موضوع را پیگیری کنند و یا با رایزنی خودشان حل شود.

وی در مورد کشتی‌گیران تیم فولاد خوزستان که بخشی از قراردادهای‌شان را دریافت نکرده‌اند نیز اظهار داشت: هیچ شکایتی از این تیم به سازمان لیگ ارجاع نشده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1303265

مهمترین اخبار ایران و جهان: