نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 20:31

کشف ۷۶۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان گفت: امسال تاکنون 767 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان کشف شد.

سرهنگ عباسعلی پهلوان‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: در سال گذشته کالاهای قاچاق به ارزش یک هزار و۳۰۰ میلیارد ریال کشف شد که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در سه ماهه اول امسال نیز ۷۶۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان خاطرنشان کرد: سوخت و فرآورده‌های نفتی، موادغذایی خارجی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، مواد محترقه و به مقدار کمی آرد جزء بیشترین کالاهای قاچاق در استان در سال گذشته است.

وی یکی از اولویت‌های پلیس امنیت اقتصادی را برخورد با قاچاق‌های سازمان یافته عنوان کرد و گفت: مهمترین باند قاچاق چوب جنگلی که بصورت سازمان یافته عمل می‌کردند در شهرستان کردکوی منهدم شد و ۱۷ نفر در این راستا دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ پهلوان‌نسب خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین و مهمترین باند سازمان یافته سوخت قاچاق در استان گلستان شناسایی شد که تاکنون بیش از ۴۰ میلیون لیتر سوخت و فرآورده‌های نفتی را با اسناد جعلی از استان خارج کردند.

وی گفت: این باند آنقدر گسترده بود که ۱۷ شرکت در سراسر کشور با آنها همکاری می‌کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان تصریح کرد: پیشگیری از ورود کالای قاچاق از دیگر اولویت‌های پلیس امنیت اقتصادی بوده و در این راستا ایست‌ و بازرسی مصوب و مقطعی در ورودی و خروجی‌های استان فعال شده‌اند.

وی ادامه داد: استان گلستان جزء استان‌های مصرف کننده کالاهای قاچاق بوده و بیشتر این کالاها بصورت خرد در بازار رویت شده و وارد می‌شوند و از این رو بیشتر مقابله و مبارزه ما در حوزه قاچاق کالا در استان بصورت جرائم خرد است.

پهلوان‌نسب بیان کرد: ایست‌ و بازرسی مصوب در ورودی استان گلستان از سمت غرب از ضروریات استان در راستای مبارزه با قاچاق کالا بوده و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی، استانداری و دستگاه‌های متولی اقدامات لازم برای مصوب کردن این ایست‌ و بازرسی دائم انجام دهند.

وی تجهیز و هوشمندسازی ایست‌های بازرسی را از دیگر اقدامات بازدارنده در راستای قاچاق کالا نام برد و خاطرنشان کرد: در عصر کنونی تجهیز و هوشمندسازی ایست‌های بازرسی ضروری بوده و هوشمندسازی آنها به تجهیزات و نرم‌افزارهای «ایکس‌ری»، سامانه پلاک‌خوان و سامانه‌های کنترل باعث پیگشیری و مقابله با این پدیده شوم خواهد شد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1350121

مهمترین اخبار ایران و جهان: