نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 12:45

باغداران زمین‌گیر منتظر مساعدت دولت هستند

اردبیل- نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: باغداران زمین‌گیر مشگین‌شهری که از سرمازدگی اخیر دچار خسارت ۸۰ تا صد درصدی شدند چشم‌ انتظار مساعدت و پشتیبانی‌های دولت سیزدهم هستند.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در بازدیدی که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی از باغات مشگین‌شهر داشتند، از نزدیک با خسارت عمده به باغات این شهرستان آشنا شده و در جریان دغدغه جدی باغداران قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: باغداران این شهرستان میلیاردها تومان خسارت دیدند و معیشت و گذران زندگی آنها با بحرانی جدی روبه‌رو شده است.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با معرفی وزیر جهاد کشاورزی و رأی اعتمادی که مجلس به وزیر جدید خواهد داد، هر چه سریع‌تر جبران خسارت و تأمین بخشی از ضرر و زیان باغداران انجام شود.

عباس‌زاده مشکینی افزود: هر چند صندوق بیمه محصولات کشاورزی به باغداران خسارت‌دیده غرامت پرداخت می‌کند اما میزان کم پرداختی‌ها از طریق این صندوق پاسخگو نخواهد بود که انتظار می‌رود سطح پوشش صندوق به ویژه در حوزه باغات ارتقا پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد محصولات سردرختی استان در مشگین‌شهر تأمین می‌شد، با سرمازدگی ۲ ماه گذشته ۸۰ تا صد درصد باغات این شهرستان خسارت دیده و کمترین تولید محصول را در این شهرستان شاهد هستیم.

عباس‌زاده مشکینی اضافه کرد: در یک چرخه معیشتی نه تنها باغداران بلکه سایر مشاغل مرتبط با باغداری نیز در این شهرستان دچار ضرر و زیان شدند که امیدواریم با حمایت‌های مسئولان هر چه سریع‌تر بخش عظیمی از این خسارت‌ها جبران شود.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار می‌رود پرداخت منابع بلاعوض و تسهیلات بلند مدت در کنار امهال بدهی باغداران مورد توجه قرار گیرد تا بیش از این تضعیف روحیه فعالان این حوزه را شاهد نباشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1213465

مهمترین اخبار ایران و جهان: