نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 11:40

دومین روز سفر دولت به آذربایجان شرقی

تبریز - رئیس جمهور و هیئت دولت دومین سفر خود به آذربایجان شرقی را انجام دادند و در این سفر دو روزه از طرح‌های مختلف بازدید و پروژه‌های مهم را افتتاح و با گروه‌های مختلف دیدار و گفتگو کردند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: آذربایجان شرقی پنجمین مقصد رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی است و این سفر، دومین سفر رئیس جمهور به استان در طول یک سال گذشته است.

این سفر دو روزه دولت به تبریز به منظور پیگیری مصوبات سفر دور اول و افتتاح طرح‌های به اتمام رسیده در یک سال گذشته انجام شده است.

آیت‌الله رئیسی در روز دوم سفر خود به آذربایجان شرقی برنامه خود را با افتتاح راه آهن بستان آباد - تبریز آغاز کرد.


۱۰:۱۶ راه آهن خاوران به ایستگاه مرکزی تبریز متصل شود

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در مراسم افتتاح راه آهن بستان آباد - خاوران تبریز گفت: خوشحالم که به وعده‌های دور اول سفر به استان آذربایجان شرقی عمل شده است.

وی افزود: این پروژه یکی از مهمترین طرح‌های ریلی کشور بود که به سرانجام رسید.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه ویژه به آسایش و رفاه مردم، بر اهتمام دولت برای تحقق این مهم تاکید کرد و گفت: احداث این مسیر ریلی یکی از مطالبات مردم استان آذربایجان شرقی در دور دوم سفرهای استانی بود که با همت و تلاش دولت پس از وقفه‌ای ۲۳ ساله به سرانجام رسید.

رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از تحقق وعده دولت به مردم آذربایجان شرقی افزود: اینکه سفر زیارتی مشهد مقدس به عنوان نخستین مقصد این مسیر ریلی انتخاب شده و مسافران آن نیز خانواده معظم شهدای دفاع مقدس، مدافعین حرم، مدافعین امنیت و سلامت هستند نیز به برکات آن خواهد افزود.

دومین روز سفر دولت به آذربایجان شرقی


۹:۵۲ فعالان فرهنگی در جهاد تبیین نقش آفرینی کنند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در دیدار با جمعی از فعالان جبهه مردمی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی توجه به فعالیت‌های قرآنی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی فرهنگی استان آذربایجان شرقی را مورد تأکید قرار داد.

آیت‌الله رئیسی به حاشیه راندن مدیران بی‌انگیزه و خسته را سیاست قطعی دولت مردمی عنوان و معاون اجرایی رئیس جمهور را مکلف کرد، موضوع جذب نیروهای صاحب صلاحیت علمی و مدیریتی فاقد سوابق اجرایی را با رئیس سازمان اداری استخدامی بررسی و نتیجه آن را اطلاع رسانی کند.

رئیس جمهور همچنین در ادامه با تاکید بر اهمیت نقش فعالان فرهنگی استان در روشنگری و تبیین ابعاد جنگ شناختی دشمن برای مردم گفت: فعالان فرهنگی باید اهتمام بیشتری به نقش‌آفرینی در جهاد تبیین داشته باشند.

دومین روز سفر دولت به آذربایجان شرقی


۹:۴۵ راه آهن بستان آباد - تبریز با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

راه آهن بستان آباد - خاوران به طول ۴۴ کیلومتر با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومان، با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

یکی از مهمترین مزایای بهره برداری از راه آهن بستان آباد - خاوران کاهش ۴ ساعت از زمان سفر با قطار از پایتخت به تبریز نسبت به مسیر ریلی موجود است که در حال حاضر ۱۲ ساعت زمان می‌برد.

با توجه به اینکه زمان سفر از طریق جاده ۸ ساعت است مسافران جاده را به ریل ترجیح می‌دهند که با افتتاح این مسیر ریلی علاوه بر افزایش ترانزیت کالا و مسافر از طریق ریل، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و ارتقا شاخص‌های حمل و نقل ریلی در منطقه را شاهد خواهیم بود.

دومین روز سفر دولت به آذربایجان شرقی

خبر به روزرسانی می‌شود..

منبع: مهر
شناسه خبر: 1272565

مهمترین اخبار ایران و جهان: