نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 17:29

آسیب دیدگی ۱۰۰ درصد محصول برنج در مشگین‌شهر

مشگین‌شهر- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: وقوع سیلاب در شهرستان مشگین‌شهر به محصولات کشاورزی از جمله برنج خسارت ۱۰۰ درصد وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر تقی‌زاده بعدازظهر یکشنبه در بازدید از مناطق سیل زده در شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه بارش‌های رگباری روز گذشته خسارت‌های زیادی به تولیدات و زیرساخت‌های کشاورزی وارد کرد و بخش زیادی از اراضی کشاورزی هنوز در معرض خسارت و آسیب جدی هستند، اظهار کرد: وقوع سیلاب در شهرستان مشگین‌شهر به محصولات کشاورزی از جمله برنج خسارت ۱۰۰ درصد وارد کرده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان در حال ارزیابی خسارت‌های سیل هستند، گفت: اعلام میزان دقیق خسارت در حال حاضر غیرقابل تخمین است و پس از بررسی بیشتر توسط مسئولین مربوطه اعلام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: خسارت‌های وارده به کشاورزان هم از طریق بیمه و هم پرداخت کمک‌های بلاعوض دولت قابل جبران است.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: علاوه بر این و به منظور جبران خسارت‌های وارده به کشاورزان، استمهال وام‌های بانکی هم پیگیری شده و مقرر است تسهیلات کم‌بهره به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1228321

مهمترین اخبار ایران و جهان: