نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 13:33

الحوثی: ائتلاف سعودی به دنبال ایجاد فتنه در میان یمنی‌هاست

محمدعلی الحوثی یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد موانع زیادی در سایه تجاوز و محاصره وجود دارد و به همین دلیل با تمدید آتش بس مخالفت کردیم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی در دولت نجات ملی یمن، دیروز دوشنبه اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی با وضعیت نه صلح و نه جنگ به دنبال تأثیرگذاری بر جبهه داخلی یمن و ایجاد فتنه در میان یمنی‌ها است.

محمد علی الحوثی دیروز در نشست مقامات محلی، اجرایی، قضایی و امنیتی و شخصیت‌های اجتماعی استان «ذمار» گفت: «موانع زیادی در سایه تجاوز و محاصره وجود دارد و به همین دلیل با تمدید آتش بس مخالفت کردیم و آن را نپذیرفتیم».

عضو شورای عالی سیاسی در دولت نجات ملی یمن در ادامه سخنان خود گفت: «شرایط زندگی در وضعیت نه صلح و نه جنگ قابل قبول و پذیرفتنی نیست». وی افزود: «با تلاش‌هایی که شما و مردم یمن انجام می‌دهند می‌توان گفت با پیشرفت‌های بدست آمده توطئه دشمن پایان یافته است».

این عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: دشمن در دو جبهه فعالیت می‌کند؛ جبهه اول توطئه برای چند دستگی صفوف داخلی است که شامل تحریک اختلافات حزبی، طایفه‌ای، منطقه‌ای و انتقام جویانه است و جبهه دوم اعمال محاصره است تا مؤسّسات و نهادها دچار فروپاشی شوند.

محمد علی الحوثی گفت: نهادهای امنیتی آگاه و هوشیار هستند و در صورت عدم آگاهی آنها، ممکن است مردم هدف شایعات، اقدامات، نقشه‌های مزدوران خارج از کشور قرار بگیرند.

آتش بس در یمن از یازدهم فروردین ماه سال جاری با وساطت سازمان ملل محقق شد که دو ماهه قابل تمدید بود که تاکنون دو بار تمدید شده است. قرار بود این توافق مهرماه تمدید شود ولی عدم تحقق مطالبات دولت نجات ملی که بر اساس توافق بوده، منجر به عدم تمدید آن تا این لحظه شده است.

دولت نجات ملی یمن طی روزهای اخیر تأکید کرده است که کشورهای متجاوز سعودی و امارات به این کشور باید به تعهدات خود ذیل توافق آتش‌بس عمل کنند؛ قرار بود بر اساس این آتش‌بس، فرودگاه صنعاء بازگشایی شود و موانع ورود کشتی‌ها به بندر الحدیده برداشته شود و حقوق کارمندان دولت که برای سال‌ها به‌دلیل جنگ پرداخت نشده است، پرداخت شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 952221

مهمترین اخبار ایران و جهان: