نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 10:49

برگزاری رزمایش مشترک نظامی قزاقستان و هند

وزارت دفاع قزاقستان از برگزاری تمرینات مشترک نظامیان این کشور و هند تحت عنوان «قز-هند» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، وزارت دفاع قزاقستان در مورد برگزاری تمرینات مشترک نظامیان این کشور و هند تحت عنوان «قز-هند»، خبر داد.

وزارت دفاع قزاقستان با اعلام این مطلب گفت که از طرف «آستانه» در این رزمایش نظامیان ستاد منطقه‌ای «جنوب» این کشور شرکت کردند.

طی این تمرینات مشترک نظامی که ظرف 2 هفته در هند برگزار شد، عناصر مختلف عملیات رزمی با عبور از محلی ناآشنا و بسیار دشوار تمرین کردند.

نظامیان قزاق و هندی در کلاس‌های آموزش مهندسی و ساپر شرکت و در آنجا توانستند با نمونه‌هایی از مواد منفرجه دست‌ساز، تله‌های انفجاری و سایر مواد منفرجه آشنا شوند. همچنین کلاس نمایشی برای انجام گشت‌زنی و ساماندهی کمین، تشکیل شد.

تاکید برگزارکنندگان این رزمایش نظامی بر قوانین جهت‌گیری و بقا در شرایط خاص طبیعی و اقلیمی بود. لذا، در طی گذر از مرحله اصلی، پرسنل نظامی دو کشور به انجام وظایف آموزش رزمی در جنگ پرداختند.

علاوه بر این، مسابقات استقامتی برای نظامیان به ویژه طی کردن مسافت 6 کیلومتری در زمین ناهموار با سلاح و تجهیزات به وزن 10 کیلوگرم برگزار شد که در نتیجه آن «آلدیار محمدی اف»، گروهبان ارشد قزاق  برنده شد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 969665

مهمترین اخبار ایران و جهان: