نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 13:56

شرکت ۳۸ دانش‌آموز زنجانی در المپیاد هندسه ایران

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان زنجان از شرکت ۳۸ دانش‌آموز زنجانی در المپیاد هندسه ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین تاران، رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: المپیاد هندسه ایران (IGO) Iranian Geometry Olympiad رویدادی است که با پیشنهاد سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، به المپیاد‌های علمی و رسمی دنیا اضافه شده است و هر ساله در سطح جهان برگزار می‌شود‌.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان زنجان با بیان این که هفتاد کشور در دنیا در المپیاد هندسه ایران شرکت داشتند، گفت: این آزمون بین‌المللی، همزمان با آزمون داخلی و با همان پرسش‌ها برگزار شد.
وی با اشاره به اهداف برگزاری المپیاد در ایران گفت: شناسایی و معرفی استعدادهای هندسه و ارائه مسیر علمی مناسب، عمومی‌کردن تفکر هندسی، ایجاد بستری برای ارتباط بین علاقه‌مندان به هندسه و فرصتی مناسب برای تبادل دانش و تجربیات معلمان هندسه از جمله اهداف برگزاری المپیاد هندسه می‌توان اشاره کرد.
تاران ادامه داد: در دهمین دوره المپیاد هندسه ایران، ۳ هزار و ۶۴۱ دانش‌آموز سمپادی و غیر سمپادی کشور‌، هم زمان با دانش‌آموزان سراسر کشورهایی که ثبت‌نام کرده بودند به رقابت پرداختند.
 رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان زنجان افزود: آمار دانش‌آموزان شرکت‌کننده استان زنجان، ۳۸ نفر بود که دبیرستان استعدادهای درخشان دوره دوم فرزانگان ۲ زنجان، به‌عنوان حوزه برگزار کننده این المپیاد در نظر گرفته شده بود.
گفتنی است، این دوره از المپیاد در سه سطح مقدماتی (Elementary ) برای پایه‌های هفتم و هشتم ، متوسطه (Intermediate ) برای پایه‌های نهم و دهم و پیش‌رفته ( Advanced ) برای پایه‌های یازدهم و دوازدهم طراحی شده بود‌. 
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545165

مهمترین اخبار ایران و جهان: