نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 09:15

کار آموزش و پرورش در امر سوادآموزی ادامه مسیر پیامبران است

امام جمعه ارومیه گفت: کار آموزش و پرورش در امر سوادآموزی ادامه کار خداوند و پیامبران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه در دیدار با جمعی از مسئولان آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی که به مناسبت هفته سوادآموزی برگزار شد ضمن بیان این مطلب که امام خمینی (ره) برای ریشه‌کنی بی سوادی و برای از بین بردن این معضل اجتماعی در جامعه، دستور تشکیل نهضت را صادر کرد گفت: خیل بسیاری از افراد‌ بعد از انقلاب با این فرمان امام(ره) از نعمت سواد بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به آیه «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ» به بیان اهمیت یادگیری و نوشتن پرداخت و افزود: یکی از نعمت‌های مهمی که خداوند متعال به انسان عطا کرد و به آن قسم می خورد نعمت خواندن و نوشتن است.

امام جمعه ارومیه توجه ویژه به موضوع سواد و یادگیری را از مسئولین خواستار شد و بیان داشت: کار مسئولان آموزش و پرورش در امر سوادآموزی ادامه کار خداوند و پیامبران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، گفت: کسی که به کمک شما علم می‌آموزد تا زمانی که زنده است و از این علم در راه خدمت به خلق، پدر و مادرش و جامعه استفاده می‌کند ثوابش برای شما ثبت و ضبط می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در پایان ضمن مقدس خواندن کار سوادآموزی گفت: با تلاش‌های شما مسئولان و هموار شدن مسیر، شاهد از بین رفتن معضل بی سوادی در استان خواهیم بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613921

مهمترین اخبار ایران و جهان: