نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 16:46

کرامت مراجعان به کادر سلامت حفظ شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم حفظ ارزش‌ها و کرامت مراجعان به کادر سلامت تأکید کرد و گفت: رعایت اخلاق اسلامی باید به‌ عنوان مهم‌ترین مسئله در علوم پزشکی و سلامت مردم در این کشور که مردمان آن بهترین مردم جهان هستند، مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عصر امروز در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان پزشکی در سالن همایش‌های دانشکده با تقدیر از سال‌ها تلاش و مشقت دانشجویان و خانواده آن‌ها اظهار کرد: افرادی که کسب علم می‌کنند، حکیم‌اند و تاریخ پزشکی ما مملو از ایثارها، حماسه‌آفرینی‌ها و فداکاری‌های پزشکان بوده و افتخارآفرینی این قشر سپید جامه، از دوران دفاع مقدس تا کرونا به‌وضوح دیده شده است. 

وی با اشاره به فتح حماسه کادر درمان به ویژه پزشکان افزود: جمع زیادی از پزشکان در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و نسل‌های پس از آنان در جبهه مبارزه با ویروس کرونا جان خویش را تقدیم کردند که نام و یاد تمامی این عزیزان را گرامی می‌داریم. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبر و تحمل را بال پرواز و رشد یک پزشک در نظام سلامت دانست و گفت: همه ما پزشکان در مواقعی با مخاطبان روبرو می‌شویم که آن‌ها با درد و رنج و مشقت روبرو و همراه هستند از این رو کار ما کاستن این رنج‌ها و مشقت‌ها است. 

آشوبی با اذعان به اینکه ما درس‌خوانده و پرورش‌یافته‌ایم تا از درد و رنج مردم و بیماران و کسانی که به ما مراجعه می‌کنند، بکاهیم، بیان کرد: ما کاری جز خدمت به مردم نداریم از این رو باید همواره و حتی در اوج خستگی بیمار را عزیز بداریم و به او خدمت کنیم. 

وی همچنین بر لزوم حفظ ارزش‌ها و کرامت مراجعان به کادر سلامت تأکید کرد و تصریح کرد: رعایت اخلاق اسلامی باید به‌ عنوان مهم‌ترین مسئله در علوم پزشکی و سلامت مردم در این کشور که مردمان آن بهترین مردم جهان هستند، مورد توجه قرار بگیرد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان حرکت در مسیر علم‌اندوزی و افزایش آگاهی را از جمله دیگر تکالیف پزشکان دانست و افزود: در راه پیشرفت توقف وجود ندارد؛ باید به مقوله پژوهش و تحقیقات توجه بیش‌ازپیش کرد. 

آشوبی با تصریح بر اینکه باید به‌ سوی مرجعیت علمی مورد تأکید مقام معظم رهبری گام برداشت، بیان کرد: در این مسیر به جهادگرانی نیاز داریم که خواست مردم را محقق و رضایت آنان را تأمین کنند و در این جهت کم‌کاری هیچ معنا و جایگاهی ندارد و امید ما به شما جوان‌ها و پزشکان پرانگیزه و با امید است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ایجاد یک هسته برای ارتباط بیشتر با دانشجویان خارجی در زمینه‌های فرهنگی و مذهبی را یکی از ضروریات دانست و گفت: پیشنهاد می‌کنم کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه راه‌اندازی تا زمینه توسعه فعالیت همکاری‌های پزشکان جوان فراهم شود. 

آشوبی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلی نقطه پایان نیست، افزود: باید همواره در پی فراگیری دانش باشیم و ضمن بهره از تجارب اساتید با اعتمادبه‌نفس بالا کارکنیم و اول خودمان و بعدازآن هم جامعه را بسازیم. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555565

مهمترین اخبار ایران و جهان: