نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 16:33

میانگین مقاوم‌سازی مسکن روستایی خراسان‌جنوبی بالاتر از نرخ کشوری

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی گفت: متوسط کشوری مقاوم‌سازی مسکن روستایی، 53 درصد است که در این استان متوسط آن 60.2 درصد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، قاسم تنها، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره بنیاد مسکن این شهرستان با اشاره به اجرای بزرگترین سایت نهضت مسکن ملی با ثبت نام ۱۵ هزار و ۳۸۷ متقاضی در طبس اظهار داشت: ۱۲ هزار ۱۳۹ نفر شرایط را به‌دست آوردند که ۸ هزار و ۵۹۶ متقاضی تایید نهایی شدند و ۵ هزار و ۸۴۹ واریز وجه کامل داشتند و ۵ هزار و ۷۰۱ تخصیص زمین و ۳ هزار و ۳۲۹ متقاضی پروانه را گرفتند.

وی افزود: یک‌هزار و ۹۷۱ مورد فنداسیون، یک‌هزار و ۴۱۸ متقاضی در مرحله سفت‌کاری و ۶۸۸ متقاضی کارهای نازک‌کاری را انجام می‌‌هند که قسمت عمده آنها در دهه فجر آماده می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی بیان داشت: متوسط کشوری مقاوم‌سازی مسکن روستایی، ۵۳ درصد است که در استان خراسان جنوبی متوسط آن ۶۰.۲ درصد است و این رقم در طبس ۸۹.۳ است که با توجه به پیشینه زلزله‌ها استقبال از تسهیلات بالاتر از دیگر نقاط استان بوده و این نقطه قوتی است.

تنها با اشاره به تهیه اجرای طرح‌های هادی در شهرستان طبس عنوان کرد: ۷۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان داریم که تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان تایید طرح شده است در مجموع کشور هنوز ۴ درصد از تایید طرح‌ها مانده است.

وی با بیان اینکه در روستاهای زیر ۲۰ خانوار هم برای اجرای طرح هادی ورود در زمینه تعیین محدوده کرده‌ایم، گفت: ۶۲ روستا اجرای طرح هادی در شهرستان طبس شروع شده و شاخص به بیش از ۷۹ رسیده است و شاخص استانی اجرای طرح هادی ۷۵ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از کارهای خوب در دولت سیزدهم اختصاص قیر رایگان است که در هشت ساله دولت قبل تنها ۵۵۹ روستا را در اجرای آسفالت داشتیم که در یک سال و نیم گذشته، ۴۹۵ روستا را اجرای آسفالت داشتیم که ۹۰ درصد هشت ساله دولت قبل بوده است.

تنها با اشاره به اینکه در شهرستان طبس بیش از ۷ هزار مسکن روستایی داشتیم که بیش از ۶ هزار مقاوم‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: مجموع روستاهای طبس در سال ۹۹ که آسفالت شده است دو روستا بوده و در دو سال ۴۸ روستا را آسفالت انجام دادیم و کارهای خوبی صورت گرفته است.

آمار نهضت مسکن در طبس به ۱۰ هزار نفر می رسد

علی‌اکبر رحیمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس نیز با ابراز رضایت از پاسخگویی اداره کل بنیاد مسکن استان گفت: بزرگترین سایت نهضت مسکن ملی در استان را داریم که حدود ۷ هزار نفر کار را شروع کردند و این آمار به ۱۰ هزار نفر خواهد رسید و این یک کار خیلی بزرگ در شهرستان است و در واقع یک شهر طبس دیگر احداث می‌شود.

وی افزود: ۵۶ واحد تحویل شد که قبل از این دولت شروع شده بود و با رفع مشکلات در دولت کنونی تکمیل و تحویل شد و در موضوع ۵۱ واحدی هم پیمانکار برای آسفالت وارد کار شده است.

رحیمی با بیان اینکه موضوع سایت نهضت مسکن ملی باید با جدیت دنبال شود و ادارات و شهرداری پای کار باشند، ادامه داد: در زمینه آسفالت معابر، ۷۰۰ هزار متر مربع آماده داریم که تقاضا داریم در زمینه تخصیص قیر پیگیری و کار انجام شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570665

مهمترین اخبار ایران و جهان: