نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 12:34

خزعلی: فرهنگ سازی متناسب با جوانی جمعیت باید رواج پیدا کند

معاون امور زنان رئیس جمهور در حاشیه جلسه امرو هیات دولت، گفت: پیری جمعیت می‌تواند علاوه بر تحمیل بار زیاد مالی بر جامعه، مسائل سیاسی، امنیتی و علمی ما را نیز تحت تأثیر قرار دهد لذا باید فرهنگ‌سازی مناسب برای این مسئله صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، انسیه خزعلی معاون امور زنان رئیس جمهور در خصوص برنامه معاونت زنان ریاست جمهوری در مقابله با پیری جمعیت، گفت: این نگرانی‌ها در خانواده و کشور وجود دارد. پیری جمعیت می‌تواند علاوه بر تحمیل بار زیاد مالی بر جامعه، مسائل سیاسی، امنیتی و علمی ما را نیز تحت تأثیر قرار دهد لذا باید فرهنگ‌سازی مناسب برای این مسئله صورت بگیرد. 

وی در خصوص برنامه معاونت زنان ریاست جمهوری در مقابله با پیری جمعیت، گفت: تسهیلات، کمک‌های مالی، پشتیبانی‌هایی که در حوزه مسکن و سایر مسائل انجام می‌گیرد می‌تواند کمک باشد، اما عمده کار، مسئله فرهنگ، نوع نگاه و برای جامعه احساس مسئولیت کردن است که این‌ها باید در جامعه رواج پیدا کند.

معاون امور زنان رئیس جمهور اظهار کرد: باید فرهنگ خانوده‌ها در آسان‌گیری ازدواج و کم‌کردن تجملات و بسیاری از مواردی که در تشکیل خانواده دست و پاگیر است، بیشتر شود.

خزعلی در پاسخ به اینکه چه چشم اندازی را برای آینده برنامه ریزی کرده اید، گفت: الان نرخ زاد و ولد یک و شش بوده و جانشینی را نداریم اما برنامه هفتم بنابر دستور رهبر معظم انقلاب و سیاستی که را ابلاغ کرده‌اند، 2 و نیم را در نظر گرفته و این شاید دور از دسترس باشد ولی باید برای آن تلاش شود.

پایان پیام/ 

  

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603565

مهمترین اخبار ایران و جهان: