نیوز سیتی!
31 فروردین 1403 - 13:06

نیروی هوایی ارتش چشم هوشیار کشور در برابر تهدیدات دشمن است

فرمانده قرارگاه جنوب‌شرق ارتش با بیان اینکه ارتش پا در رکاب ولایت و فدایی ملت است، گفت: نیروی هوایی ارتش چشم هوشیار کشور در برابر تهدیدات دشمن است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، امیر سرتیپ امیر غلامعلیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرمان در مصلی بزرگ امام علی (ع) به مناسبت 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: روز ارتش یادگار ارزشمند امام راحل در سال 58 است که همه توطئه‌های علیه ارتش مبنی بر انحلال این نیروی قدرتمند را در نطفه خفه کرد.

وی با بیان اینکه منافقین به‌دنبال سهم‌خواهی بودند اما امام خمینی (ره) با بصیرت تمام مقابل آنها ایستاد، گفت: نیروهای ارتش به فرمان امام خمینی (ره) در 29 فروردین به خیابان‌ها آمده و رژه را برگزار کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با اشاره به اینکه از دستاوردهای مهم ماندن ارتش، جلوگیری از تجزیه کشور در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بود که مقابل منافقین ایستاد، افزود: امام خمینی (ره) سه عامل را در پیروزی انقلاب اسلامی موثر دانستند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) اراده خداوند، خواست مردم و پیوستن ارتش به بدنه انقلاب را سه عامل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی عنوان کردند، ادامه داد: بعد از آن هم ارتش باعث تثبیت انقلاب اسلامی شد.

امیر غلامعلیان با گرامیداشت یاد و خاطره امیر شهید سپهبد قرنی، عنوان کرد: ایشان نخستین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که از طرف امام خمینی (ره) منصوب شد و سرانجام به‌دست منافقین کوردل به شهادت رسید و نخستین شهید ترور کشور است.

وی با بیان اینکه ارتش در دوران دفاع مقدس نیز نقش بی‌بدیلی داشت و در ده‌ها عملیات آفندی و پدافندی علیه رژیم بعث عراق اثرگذار بود و دشمن را در نبرد رو در رو با شکست مواجه کرد، گفت: در ماه‌های اول شروع جنگ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیاتی در خلیج فارس نیروی دریایی عراق را از صحنه گیتی حذف کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با اشاره به اینکه اتحاد مقدس بین ارتش و سپاه در جنگ باعث سازماندهی نیروها شد و بعد از هشت سال جنگ تحمیلی یک وجب از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران به دست دشمن نیفتاد، افزود: ارتش بعد از جنگ نیز وارد کار بازسازی کشور شد و با توجه با تحریم‌هایی که دشمن علیه کشور ایجاد کرد نیروهای مسلح این تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و امروز از قدرتمندترین نیروهای مسلح در دنیا هستند.

وی با بیان اینکه ما خودمان شروع به ساخت انواع سلاح و تجهیزات جنگی کردیم و متناسب با نوع تهدیدات دارای سلاح‌ها و تجهیزات کاملاً بومی هستیم، گفت: سلاح‌های ایرانی نیازمندی ما را در میدان نبرد با دشمن مرتفع می‌کند و هیچ نیازی به سلاح بیگانگان نداریم.

امیر غلامعلیان با اشاره به اینکه دشمن فکرش را هم نمی‌کرد که ایران اینگونه قدرتمند شود و امروز ارتش در حوزه‌های مختلف در جنگ با دشمن آمادگی کامل دفاعی دارد، بیان کرد: اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران متکی بر دانش بومی و استفاده از نسل جوان است.

وی با بیان اینکه بازدارندگی مطمئنی که امروز داریم ناشی از برکات پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در 29 فروردین ماه سال 58 مبنی بر ماندگاری ارتش است، افزود: تمام نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرزها مستقر هستند و نیروی زمینی ارتش در مرزها حضور مستمر دارد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش در آب‌های سرزمینی است و نیروی هوایی چشم هوشیار کشور در برابر تهدیدات دشمن است، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار ماموریت‌های نظامی که قانون برای آن مشخص کرده در حوزه مشارکت‌های مردمی و کمک به مردم نیز در کنار آنها است.

وی با بیان اینکه ارتش مصداق بارز آیه «الَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» است، افزود: ارتش در دفع تهدیدات دشمن علیه کشور هیچ تعارفی با کسی ندارد و از طرفی دیگر در حوادث و بلایای طبیعی در کنار مردم است.

امیر غلامعلیان با اشاره به اینکه شعار ما ارتش پا در رکاب ولایت و فدایی ملت است و تمام امکانات و تجهیزات ارتش در زمان کمک‌رسانی در خدمت مردم است، گفت: مقام معظم رهبری بارها در سخنان ارزنده خود عنوان کردند که ارتش در کنار مردم است و این مهم را افتخار بزرگی برای خودمان می‌دانیم و افتخار سربازی رهبری را داریم.

وی با بیان اینکه در سیل چند روز گذشته در سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان نیروهای ارتش به کمک مردم شتافتند و این خدمتگزاری را نعمت الهی می‌دانیم، افزود: یکی از ویژگی‌های مهم نیروهای مسلح کشور فرماندهی ولی‌فقیه است و ما خودمان را سرباز ولایت می‌دانیم و به آن افتخار می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با اشاره به اینکه این افتخار را داریم که علاوه بر حضور در مرزها و ایجاد امنیت پایدار و مشق رزم در نبرد با دشمن در حوزه اعتقادی و معنویت نیز تلاش می‌کنیم و ولایتمداری را یک راهبرد اصلی در فعالیت‌های ارتش می‌دانیم.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات و فعالیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اجرایی کردن تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان فرمانده کل قوا است، گفت: عملی کردن تدابیر مقام معظم رهبری را افتخار ارتش می‌دانیم.

امیر غلامعلیان با اشاره به اینکه ارتش برگرفته از فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی عمل می‌کند و این فرهنگ را به نیروهای خود آموزش می‌دهد، افزود: تهدیدات دشمن رصد مداوم می‌شود که نشان از بصیرت بالای فرماندهان و نیروهای ارتش در رده‌های مختلف است.

وی با تبریک دوم اردیبهشت ماه روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: مجموعه نیروهای مسلح کشور با اتحاد و تعاملی که با هم دارند باعث بازدارندگی نظامی شدند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با بیان اینکه آمادگی و انسجام نیروهای مسلح کشور با هیچ زمانی قابل مقایسه نیست، گفت: اگر دشمن ذره‌ای احساس کند که ما در دفاع از خود ناتوان هستیم هیچ تعارفی با ما ندارد و ضربه خود را می‌زند.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1701465

مهمترین اخبار ایران و جهان: