نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 13:31

واکنش کنعانی به تاخیر برخی از کشورهای منطقه در صدور ویزا برای ورزشکاران ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه به تعلل و تاخیر برخی از کشورهای منطقه در صدور ویزا برای ورزشکاران و کاروان‌های ورزشی ایرانی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد تاخیر در صدور ویزای ورزشکاران توسط برخی کشورهای منطقه اظهار داشت: هماهنگی میان ساختارهای ورزشی و سندیکاها از طریق فدراسیون‌های ورزشی انجام می‌شود؛ در بسیاری از موارد اساسا نیازی به ورود وزارت امور خارجه برای انجام چنین هماهنگی‌هایی نیست و درهمان ساختارها هماهنگی‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در مواردی که احیانا مشکلاتی برای فدراسیون‌ها پیش‌آمده و از وزارت امور خارجه درخواست پیگیری شده، ما هیچ‌گاه در این زمینه تعلل نکردیم و همواره در این زمینه تلاش کردیم کمک‌حال فدراسیون‌های ورزشی و وزارت ورزش و جوانان برای تسهیل مبادله و حضور تیم‌های ورزشی در میادین مختلف باشیم.

کنعانی تاکید کرد: ما و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران برای صدور روادید برای تیم‌های ورزشی که عازم سفر به جمهوری اسلامی ایران جهت حضور در مسابقات ورزشی هستند، همواره حداکثر همکاری‌ها را انجام دادیم؛ متاسفانه در برخی موارد ملاحظات سیاسی در صدور روادید ورود پیدا می‌کند یا برخی از بداخلاقی‌های ورزشی در چارچوب بهم‌ریختن فضای روحی و روانی ورزشکاران صورت می‌گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1615390

مهمترین اخبار ایران و جهان: