نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 12:44

دانشجویان موذن جامعه هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد گفت: دانشجویان موذن جامعه هستند و اگر دانشجو خواب بماند نماز ملت قضا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد محمدرضامعظمی صبح امروز در مراسم روز دانشجو که در سالن علامه شهیدی دانشگاه آزاد برگزار شد، عنوان‌کرد: دانشجو باید عدالت خواه و مطالبه‌گر باشد، دانشجو باید به قوانین احترام بگذارد و در چارچوب قوانین مطالبه‌گری کند.

وی بیان کرد: دین اسلام تفاوت اساسی با دیگر ادیان دارد، معجزه دین اسلام کتاب قرآن بود و با بعثت پیامبر اسلام(ص) دین اسلام در جهان گسترده شد.

وی اظهار داشت: در دین اسلام به ظهور و بروز مردم در اجتماعات سفارش شده است، نماز جماعت و نماز جمعه و روزه دستور به حضور دسته جمعی مردم در اجتماعات مختلف است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد گفت: حرف زدن با فکر و اندیشه و حضور اجتماعی یکی از آموزه‌های دین اسلام است.

معظمی با اشاره به جمعیت هفت هزار نفری دانشجویان در دانشگاه آزاد بروجرد افزود: دانشگاه آزاد بروجرد، یک اجتماع بزرگ برای حرف زدن با فکر و اندیشه و حضور اجتماعی است، و دانشگاه مصداق بارز فکر و اندیشه و حضور اجتماعی است.

وی اظهار داشت: تاثیرگذاری دانشجویان برای آبادانی و اعتلای جامعه بسیار موثر است، تاثیر گذارترین ارکان جامعه دانشجویان هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد بیان کرد: در ایران اسلامی که به برکت خون شهیدان حکومت اسلامی مستقر شده است دانشجویان باید در راه شهدا حرکت کنند و در مورد مسائل مختلف روز درست فکر کنند.

وی گفت: دانشجویان باید قدرت برداشت داشته باشند و اساتید باید سعی کنند قدرت برداشت دانشجویان را افزایش دهند.

معظمی افزود: در جامعه امروز رفتارهای دانشجویان در کل جامعه تاثیر دارد، تفاوت‌هایی در افراد وجود دارد ولی می‌توانند با هم گفت‌و‌گو کنیم و به نتایج مثبت برسند.

وی اظهار داشت: دانشگاه خانه دانشجویان است و دانشجویان به عنوان نیروی انسانی آینده کشور باید تلاش کنند تا باعث توسعه و پیشرفت کشور باشند.

در ادامه جلسه تعدادی از دانشجویان نیز مطالبات خود را بیان کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1596902

مهمترین اخبار ایران و جهان: