نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 10:43

رفسنجان آماده ذخیره‌سازی زمستانه مرغ

فرماندار ویژه رفسنجان گفت: بیش از ۱۶۰ واحد پرورش مرغ در شهرستان وجود دارد که به طور میانگین ماهیانه ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در انها انجام می شود، لذا تدابیر لازم در راستای ذخیره سازی مرغ و مقابله با خطر بیماری های تنفسی زمستانه مانند آنفلوآنزای مرغی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان،  حسین رضایی طی جلسه‌ای که با عوامل جهاد کشاورزی، دامپزشکی و غیره پیرامون ساماندهی مرغداری‌های شهرستان رفسنجان از لحاظ احتمال شیوع بیماری‌های تنفسی و نیز ذخیره‌سازی مرغ برگزار شد، اظهار کرد: مهر ماه و آبان ماه امسال به ترتیب بیش از ۶۱۷ هزار تن و ۷۱۶ هزار تن قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری های شهرستان انجام شد.

وی افزود: رفسنجان هم نیاز شهرستان را در حوزه مرغ تامین می‌کند و به خودکفایی رسیده هم اینکه مازاد تولید را به شهرستان‌های مجاور ارسال می‌کند.
فرماندار رفسنجان تصریح کرد: اما با توجه به اینکه در آستانه ورود به فصل سرما و زمستان هستیم و امکان شیوع بیماری‌های تنفسی از جمله آنفلوآنزا بین طیور وجود دارد تدابیر لازم اندیشیده می‌شود تا کمترین تلفات را داشته باشیم و به حوزه تامین مرغ شهرستان خللی وارد نشود.
رضایی بیان کرد: جهت ذخیره‌سازی مرغ برای مصرف زمستان نیز با تعاونی‌های مرغداری‌های شهرستان رایزنی شده تا در این خصوص همکاری‌های لازم را انجام دهند تا با کمبود مرغ مواجه نباشیم.
وی با اشاره به وجود زیرساخت‌های این امر از جمله دو تعاونی مرغداری در شهرستان و سردخانه‌های موجود خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح انجام خواهد شد تا نیاز مردم را به نحو شایسته‌ای برآورده شود.

پایان پیام / ۳۷۶۳ / ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584746

مهمترین اخبار ایران و جهان: