نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 17:39

افزایش مخالفت‌ها با حضور منندز در کرسی ریاست کمیته روابط خارجی سنا

نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام گرفته شده نشان می‌دهد که 70 درصد از ساکنان ایالت نیوجرسی آمریکا خواستار برکناری «باب منندز» سناتور دموکرات این ایالت از کرسی ریاست کمیته روابط خارجی سنا هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، اکثریت قریب به اتفاق ساکنان ایالت نیوجرسی در یک نظرسنجی گفته‌اند پس از آنکه دادستان‌های فدرال سناتور «باب منندز» از ایالت نیوجرسی در مجلس سنای ایالات متحده را به رشوه، کلاه‌برداری، اخاذی و همکاری مخفیانه با دولت مصر و انتشار اطلاعات خصوصی دولت آمریکا متهم کرده‌اند، خواستار برکناری وی از قدرت به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی سنا هستند.

به گزارش «هیل» نتایج نظرسنجی انجام شده از سوی دانشگاه «فرلی دیکنسون» نشان می‌دهد ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان سوالات این نظرسنجی خواهان برکناری منندز هستند و فقط شانزده درصد موافق هستند تا او دوران ریاست خود بر کمیته روابط خارجی سنا را که تا ژانویه سال ۲۰۲۵ اعتبار دارد، به پایان برساند. 

بر اساس بررسی‌های مرتبط با تفکیک حزبی، ۷۱ درصد از دموکرات‌ها خواستار کناره گیری منندز بوده‌اند، این رقم برای مستقل‌ها ۶۷ درصد و برای جمهوری‌خواهان ۸۰ درصد عنوان شده است.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حتی فارغ از نتایج این نظرسنجی، به نظر نمی‌رسد منندز دیگر از حمایت‌های سابق برای ماندن در قدرت برخوردار باشد.

در مقابل، سخنگوی منندز از این نظر‌سنجی به دلیل عدم توجه به «دفاعیه قانونی منندز و تاثیرات احتمالی آن بر نظرات رای‌دهندگان» انتقاد کرد. وی با اشاره به نتایج نظرسنجی گفت: این نتایج منعکس کننده آن است که مردم تنها موارد محدودی از حقایق ارائه شده از سوی دادستان‌های پرونده منندز را دیده‌اند که تا این حد از عملکرد وی ناراضی و ناراحت هستند.

به ادعای سخنگوی منندز، زمانی که حقیقت مشخص شود و مردم از بی‌گناهی او باخبر شوند، نتایج رای‌گیری به نفع وی تغییر می‌کند. منندز بارها عنوان کرده که از سمت خود کناره گیری نمی‌کند. این در حالی است که بیش از نیمی از دموکرات‌های مجلس سنا خواستار کناره گیری وی هستند؛ گرچه «چاک شومر» رهبر اکثریت سنا هنوز درخواستی را مبنی بر برکناری منندز مطرح نکرده است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546690

مهمترین اخبار ایران و جهان: