نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 14:16

شرکت‌های غربی با وجود تحریم‌ها تمایلی به خروج از روسیه ندارند

نخست وزیر مجارستان طی اظهاراتی تأکید کرد که شرکت‌های غربی با وجود تحریم‌های روسیه حاضر به ترک این کشور نیستند چرا که آنها درک می‌کنند که اقتصاد روسیه بخشی از اقتصاد جهانی باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان روز شنبه در سخنرانی خود در رومانی تأکید کرد که شرکت‌های غربی با وجود تحریم‌های روسیه حاضر به ترک این کشور نیستند چرا که آنها درک می‌کنند که اقتصاد روسیه بخشی از اقتصاد جهانی باقی خواهد ماند.

به گفته نخست وزیر مجارستان، 88 درصد از شرکت های دارویی، 79 درصد از شرکت‌های بخش معدن، 70 درصد از شرکت‌های بخش انرژی و 77 درصد از شرکت‌های صنعتی اروپا که در ابتدای سال 2022 در روسیه فعالیت می‌کردند، همچنان در این کشور فعال هستند.

اوربان که سخنرانی او توسط شبکه تلویزیونی M1 مجارستان پخش شد، گفت: از 1400 شرکت بزرگ غربی، تنها 8.5 درصد روسیه را ترک کرده‌اند.

این نخست وزیر در ادامه تصریح کرد که شرکت های خارجی در سال 2022، 3.5 میلیارد دلار به تأمین بودجه روسیه کمک کردند.

وی همچنین گفت که تلاش‌هایی برای «قطع ارتباط روسیه» با اقتصاد اروپا از طریق تحریم‌ها به منظور اعمال فشار سیاسی بر مسکو وجود دارد اما این اقدامات اثر مطلوب نخواهد داشت، زیرا اقتصاد روسیه با سایر نقاط جهان، از جمله در بخش انرژی، در هم تنیده شده است.

اوربان گفت: یک (کشور) دیگر مواد خام روسیه را می‌خرد، در حالی که ما از تورم (در بخش نیازهای) نظامی رنج می‌بریم و قدرت رقابت خود را از دست می‌دهیم.

وی افزود: قبل از اعمال تحریم ها علیه روسیه، کشورهای اتحادیه اروپا سالانه حدود 300 میلیارد یورو برای نفت و گاز پرداخت می کردند، در حالی که سال گذشته 653 میلیارد یورو برای این موضوع پرداخت کردند.

اوربان معتقد است تا زمانی که منابع انرژی دو برابر گران‌تر از گذشته باشد، اروپا قادر به رقابت با بقیه جهان نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1397846

مهمترین اخبار ایران و جهان: