نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 14:53

پرسش امام جمعه سمنان از وزیر صمت: اگر پراید نقص فنی داشت، چرا تولید وانت پراید ادامه دارد؟

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان از وزیر صنعت، معدن و تجارت پرسید: اگر پراید نقص فنی داشت، چرا تولید وانت پراید ادامه دارد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ظهر امروز در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت که به سمنان سفر کرده است، با نقل روایتی اظهار کرد: امام علی (ع) فرمود کسی که با داشتن آب و خاک باز هم فقیر باشد، از رحمت خداوند به دور است؛ البته مسأله آب در استان بحرانی است اما این روایت را در استان سمنان می‌توان به‌گونه‌ای دیگر نیز استفاده کرد و گفت استان سمنان با داشتن معادن کم‌نظیر متنوع نباید دچار فقر و مشکل اقتصادی باشد.

مطیعی با تأکید بر اینکه منابع معدنی متعلق به تمام نسل‌هاست، افزود: صنایع معدنی استان سمنان باید از خام‌فروشی فاصله بگیرند و به سمت ایجاد ارزش‌افزوده حداکثری حرکت کنند که یکی از راه‌های آن، ایجاد صنایع تکمیلی در مجاورت واحدهای معدنی است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه زیرساخت اصلی حیات بشر و نیز توسعه صنعت، وجود آب است، گفت: اوضاع آب در استان سمنان بسیار بحرانی است و این مسأله چالش‌های فراوانی برای استان ایجاد کرده است.

مطیعی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری افزود: افرادی که در سال‌های گذشته فداکارانه در بخش صنعت استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند، نباید هر سال با مشکلاتی نظیر قطعی برق در تابستان یا قطعی گاز در زمستان مواجه باشند.

وی تصریح کرد: رعایت حقوق تولیدکنندگان و صاحبان صنایع که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی دارند، یک وظیفه است و این افراد نباید به دلیل نبود زیرساخت‌های مختلف به‌ویژه کمبود انرژی از سرمایه‌گذاری در بخش صنعت ناامید شوند.

امام جمعه سمنان با اشاره به طرح پیشنهادی شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای استفاده از پساب شهری سمنان گفت: انتظار داریم مشکلات و موانع ایجادشده بر سر راه این طرح را در سفر امروز پیگیری کنید.

مطیعی با بیان اینکه عمده صنایع مستقر در استان صنایع آب‌بَر نیستند، گفت: امیدواریم وزیر صنعت، معدن و تجارت از حق صنایع استان برای استفاده از آب موردنیاز بخش صنعت دفاع کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظیفه نظارتی وزارت صمت اظهار کرد: نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت در فرآیند تولید، توزیع و مصرف به‌ویژه در دو بخش «تولید» و «مصرف» نقشی محوری است.

وی با بیان اینکه برخی افراد سودجو به‌حق قانونی خود قانع نیستند و منافع شخصی را بر منافع عمومی ترجیح می‌دهند، گفت: افرادی که در شبکه تولید تا توزیع، منافعی فراتر از حقوق خود را دنبال می‌کنند، نباید احساس امنیت کنند که این امر نیازمند تشدید بُعد نظارتی وزارت صمت است.

مطیعی با اشاره به اوضاع صنعت خودرو اظهار کرد: مسأله خودرو به یکی از نگرانی‌های اصلی مردم تبدیل شده است و مشخص نیست چه کسی باید این مشکل چندین ساله را حل کند؟

وی با بیان اینکه حمایت از صنعت خودرو و زیرمجموعه‌های این صنعت نباید به ایجاد مشکل برای عموم مردم منجر شود، تصریح کرد: اگر پراید به دلایل فنی و ایمنی از خط تولید خودروسازان خارج شده است، چرا تولید وانت پراید همچنان ادامه دارد؟

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، برنامه‌ریزی برای تحول صنعت خودرو را یکی از اولویت‌های وزارت صمت در دوره جدید مدیریتی دانست و گفت: مسأله خودرو یک‌بار برای همیشه باید حل شود و اقدامات لازم برای رفع نیاز مردم به خودروهای باکیفیت صورت بگیرد.

مطیعی با بیان اینکه ممکن است نفع برخی افراد در تداوم وضع فعلی صنعت خودرو باشد، خاطرنشان کرد: وزیر صمت، رفع موانع سر راه تحول صنعت خودرو را در دستور کار قرار دهد.

در این دیدار،عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز استان سمنان را یکی از استان‌های صنعتی مهم کشور دانست و گفت: استان سمنان از ظرفیت‌های کم‌نظیری برای توسعه اقتصادی برخوردار است.

وزیر صمت با تأیید وجود بحران آب در استان سمنان گفت: در حال حاضر، سهم صنایع استان از آب مصرفی استان فقط ۳ درصد است که معتقدیم باید افزایش یابد.

علی‌آبادی با اشاره به برنامه‌های وزارت صمت در خصوص صنعت خودرو گفت: برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای برقی در کنار توجه به افزایش ظرفیت تولید خودرو، محور برنامه‌های وزارت صمت در رابطه با صنعت خودرو است.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435702

مهمترین اخبار ایران و جهان: