نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 10:37

۳۰ درصد آبشخورهای حیات‌وحش در لرستان خشک شد

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان گفت: ۳۰ درصد آبشخورهای حیات‌وحش در این استان توسط محیط‌‌بانان آبرسانی می‌شود.

علی سالاروند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد اظهار داشت: بیش از یک هزار و 750 گونه گیاهی و بیش از 365 گونه جانوری شامل پستانداران، پرندگان، خزندگان و دوزیستان در لرستان شناسایی شده‌ است.

وی با اشاره به اثرات خشکسالی بر آبرسانی به حیات‌وحش افزود: حدود 30 درصد از منابع آبی و چشمه‌های تأمین‌کننده آب برای آبشخورهای حیات‌وحش در لرستان خشک شده‌‌ و آبرسانی توسط محیط‌بانان و پمپاژ آب انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان عنوان کرد: احداث، ترمیم و ضدعفونی‌کردن آبشخورهای حیات‌‌وحش، ایجاد مرکز پمپاژ آب و انتقال آب برای بخشی از آبشخورها، خرید و ساماندهی وسایل موردنیاز برای آبرسانی به حیات‌وحش از جمله اقدامات این اداره‌کل برای حفاظت از حیات‌وحش در فصول کم‌آبی و خشک سال است.

وی با بیان اینکه گزارشی تاکنون از تلف‌شدن حیات‌وحش بر اثر خشک‌سالی نداشته‌ایم، بیان کرد: اگر زنجیره غذایی حیوانات وحشی قطع و یا منابع آبی خشک شود، حیات‌وحش ممکن است از زیستگاه طبیعی خود خارج شوند.

سالاروند گفت: خشکسالی باعث شده‌ ‌که برخی گونه‌های حیات‌وحش با کمبود آب مواجه شوند و برخی از گونه‌ها نیز در اثر این پدیده به محل زندگی انسان‌ها نزدیک شوند.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان به آموزش جوامع محلی در برخورد با گونه‌های جانوری تأکید و ابراز کرد: 322 هزار هکتار عرصه حفاظت‌شده و معادل 131 هزار و 744 هکتار منطقه شکار و صید ممنوع تحت حفاظت محیط‌زیست این استان قرار دارد.

انتهای پیام/ 644/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1437802

مهمترین اخبار ایران و جهان: