نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 10:15

گفتگو با سفیر آمریکا هیچ فایده‌ای ندارد

یکی از نمایندگان پارلمان عراق تاکید کرد که گفتگو با سفیر واشنگتن در بغداد هیچ فایده‌ای ندارد و تنها کاری که آمریکا می‌تواند انجام دهد این است که دست از توطئه چینی علیه عراق بردارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «ثائر الجبوری» یکی از نمایندگان پارلمان عراق تاکید کرد: کشورهایی که خود را ابرقدرت می‌نامند هرازچندگاهی به فکر اشغال یک کشور با توجیهات مخصوص به خود می‌افتند. عراقی یکی از این کشورها است که از دهه ۲۰ قرن گذشته تاکنون بارها اشغال شده است.

وی در ادامه افزود: عراق نمی‌تواند از گفتگو با آمریکا سودی ببرد. تنها کاری که آمریکا می‌تواند برای عراق انجام دهد این است که دست از توطئه چینی علیه این کشور بردارد.

الجبوری بیان کرد: عراق به هیچ کشوری وابستگی نداشته و هیچ عنصر خارجی حق تجاوز به این کشور را ندارد. سفرهای سفیر آمریکا یا نمایندگان سازمان ملل به عراق و برگزاری نشست‌ها با مسئولان این کشور در راستای تحقق اهداف واشنگتن صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این تلاش‌ها به هیچ عنوان نتیجه بخش نخواهد بود.

«حسین علی الکرعاوی» یکی از مسئولان جنبش مردمی عراق (الحراک الشعبی) نیز پیش از این تاکید کرده بود که این کشور به دلیل مداخلات سفیر آمریکا در بغداد، با مشکلات زیادی رو به رو شده است.

وی در ادامه افزود: مداخلات آمریکا از گذشته حاکمیت ملی عراق را نقض کرده و می‌کند. این کشور همچنان به دنبال تحقق اهداف شرورانه خود در عراق در چارچوب آشوب افکنی در این کشور است. حضور آمریکایی‌ها در داخل عراق، تهدیدی علیه حاکمیت ملی این کشور و نظام آن به شمار می‌رود. سفارت آمریکا در عراق باید بسته شده و سفیر واشنگتن از خاک این کشور، اخراج شود.

پیش‌تر نیز شمار زیادی از مردم عراق در بغداد پایتخت این کشور در اعتراض به دخالت‌های سفیر آمریکا در امور این کشور به خیابان‌ها آمده بودند. جنبش نجباء با صدور بیانیه‌ای مردم عراق را به مشارکت در این تظاهرات ضد آمریکایی فراخوانده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441146

مهمترین اخبار ایران و جهان: