نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 21:29

۸۰ درصد از قانون هوای پاک اجرایی نشد!

نماینده مردم کرج فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون هوای پاک در راستای کمک به محیط زیست مصوب شد اما بیش از ۸۰ درصد آن اجرایی نشده است، گفت: انتظار می رود قوه قضاییه در راستای برخورد با افرادی که دچار ترک فعل شدند به صورت جدی اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، در شورای اداری استان البرز که با حضور رئیس قوه قضاییه در حال برگزاری است، با تاکید بر اینکه تراکم جمعیتی در زندان‌های البرز بسیار بالا است، گفت: در برخی از سرکشی‌هایی که ما انجام داده ایم شاهد این هستیم که افراد جایی برای استراحت ندارند و بسیاری از زندانیان کف زمین می‌خوابند!

عباسی با بیان اینکه طبق گفته رهبر کبیر انقلاب زندان‌ها باید به دانشگاه تبدیل شود، افزود: اینکه فرد متخلف باید جزای جرم خود را در زندان ببیند و تنبیه شود زیبنده نیست بلکه زندان‌ها باید به کارخانه انسان سازی تبدیل شود و محلی برای اصلاح و تربیت افراد باشد.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه تغییر کاربری‌ها بسیار مورد اهمیت است، اضافه کرد: طی دو دهه گذشته دو و نیم میلیون از اراضی مستعد کشاورزی کشور دستخوش تغییر کاربری شده است اگر به این مسئله به صورت جدی توجه نشود در آینده اتفاقات خوشایندی رخ نخواهد داد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: از طرفی چاههای آبی کل کشور به ۹۰۰ هزار مورد می رسد که البته ۴۵ درصد آنها غیر مجاز هستند فلذا شاهده رسیدن آسیب و خسارت به منابع زیرزمینی آبی هستیم این امر نیز به خودی خود نیازمند توجه جدی و قاطع است.

عباسی با تاکید بر اینکه تامین نیروی انسانی ممکن است مستلزم گذر زمان و تربیت افراد باشد، بیان کرد: چرا برای رفع مشکلات این چنینی از فناوری‌های نوع استفاده نمی‌کنیم؟ سال گذشته به نام دانش بنیان‌ها نامگذاری شد، چقدر از این فناوری‌ها در سال ۱۴۰۱ مورد شناسایی قرار گرفت؟ 

وی در بخشی دیگر به مسئله قانون هوای پاک و مسائل محیط زیستی پرداخت و اضافه کرد: متاسفانه ۸۰ درصد از قانون هوای پاک اصلا اجرایی نشده است انتظار می رود قوه قضاییه به صورت جدی به ترک فعل های این حوزه ورود کند.

این نماینده مجلس در بخش پایانی سخنان خود به مسائل حوزه عفاف و حجاب و انتظار جامعه مومن و انقلابی از سران قوه اشاره کرد و گفت: طبق گفته مقام معظم رهبری کشف حجاب حرام سیاسی و شرعی است از این رو اگر قوه قضاییه نیازمند اصلاحات قانون است با اعلام لایحه ای در این خصوص اقدام کند و مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل را در راستای انجام وظیفه شرعی و قانونی خود دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1132190

مهمترین اخبار ایران و جهان: