نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 10:45

لردگان ظرفیتی مناسب برای رونق گردشگری

شهرکرد- فرماندار لردگان گفت: این شهرستان دارای طبیعتی بکر و زیبا است که ظرفیت رونق گردشگری را در آن دو چندان می‌کند.

رضا بابامیری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در شهرستان لردگان، اظهار کرد: این شهرستان یکی از شهرستان‌های گرمسیر در استان محسوب می‌شود و در حال حاضر آب و هوای این شهرستان برای اقامت مسافران مطلوب است.

وی با بیان اینکه ۸۰ کیلومتر از رودخانه خرسان از شهرستان لردگان عبور می‌کند، توضیح داد: این رودخانه زیبایی دو چندانی به این شهرستان بخشیده است و به‌علت صعب‌العبور بودن مسیر دسترسی به محل عبور رودخانه، افراد کمی توانسته‌اند از این زیبایی لذت ببرند، طبیعت‌گردان و کوهنوردان می‌توانند این محل را برای تفریح و سفر انتخاب کنند.

بابامیری با اشاره به پوشش جنگلی و مرتعی موجود در شهرستان لردگان، خاطرنشان کرد: ۸۷ درصد شهرستان لردگان جنگل و مرتع است، جنگل‌ها و مراتع مکان مناسبی برای تفریح در این شهرستان محسوب می‌شود، اختلاف دما بین این شهرستان و سایر شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه چشمه ساران فراوانی در شهرستان وجود دارد، گفت: گیاهان دارویی و خوراکی منحصر به فردی در این شهرستان وجود دارد که در بازار لردگان به‌فروش می‌رسد.

بابامیری افزود: آبشار آتشگاه لردگان، چشمه‌های واقع منطقه چارطاق، محل قایقرانی بارز و شوارز و سد کاروان چهار از مهم‌ترین مناطق گردشگری شهرستان لردگان محسوب می‌شود، سد کارون چهار یکی بی‌نظیرترین مناطق گردشگری و دیدنی این شهرستان است و پرورش ماهی در قفس در دریاچه این سد انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در منطقه ریگ در شهرستان لردگان در فصل زمستان پیست برفی وجود دارد و علاقه‌مندان به تفریحات زمستانه می‌توانند به این منطقه سفر کنند، همچنین سد کارون سه نیز در منطقه بارز یکی از مناطق دیدنی در این شهرستان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1111746

مهمترین اخبار ایران و جهان: