نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 11:06

نمایشگاه دست ساخته‌های فنی و حرفه ای در شهرکرد برگزار می شود

شهرکرد_معاون آموزشی و پژوهشی آموزشکده فنی وحرفه ای چهارمحال و بختیاری گفت: ششمین نمایشگاه کار، دست ساخته‌ها و توانمندی‌های اساتید و دانشجویان فنی و حرفه‌ای در شهرکرد برگزار می‌شود.

حسین صفری نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه کار، دست ساخته‌ها و توانمندی‌های اساتید و دانشجویان این است که کارفرما را با کارجویان و دانشجویان چه در حال تحصیل و چه فارغ التحصیل رو به رو کنیم.

وی هدف دیگر از برپایی این نمایشگاه را آشنایی دانش آموزان دبیرستانی با توانمندی‌های دانشجویان برشمرد و تصریح کرد: دانش‌آموزانی که در مقطع راهنمایی یا دبیرستان تحصیل می‌کنند اینجا آمده و با توانمندی‌های دانشجویان آشنا می‌شوند و این می‌تواند هدایت شغلی را برای آنها به وجود آورد.

صفری نیا در ادامه گفت: دانش آموزان با رشته‌ها و مهارت‌هایی که اینجا آموزش می‌دهند آشنا می‌شوند و می‌توانند برای ادامه تحصیل، انتخاب رشته و شغل آینده خود به راحتی تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به اینکه کارفرمایان و صنایع در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و ما در اختیار آنها غرفه به همراه تجهیزات قرار می‌دهیم بیان داشت: کارفرمایان و مدیران صنایع، توانمندی‌های دانشجویان و اساتید را می‌بینند و اگر نیروی کار بخواهند، به یک صنعت نیاز داشته باشند، در خط تولید خود مشکل پیدا کرده باشند و یا نیاز به یک کار تحقیقاتی داشته باشند و اساتید و دانشجویان ما نیاز آنها را بتوانند رفع کنند یک قرارداد و یا تفاهم نامه منعقد می‌شود.

صفری نیا خاطر نشان کرد: هدف اصلی این نمایشگاه این است که به سمت اشتغال‌زایی پیش رویم و دانشجویان را با یک امید و شوقی به سوی آینده پیش ببریم.

وی یادآور شد: دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند با مهارت آموزی در آینده خود یک شغل ایجاد کنند که می‌توانند برای انتخاب مهارت خود از ظرفیت این نمایشگاه نیز استفاده لازم را ببرند.

صفری نیا با اذعان بر اینکه بدون توانمندی امکان ندارد که نسل جدید ما بتوانند وارد صنعت شوند گفت: تلاش ما بر این است که امید را برای جوانان ایجاد کنیم که به آینده امیدوار باشند و به سمت مهارت آموزی پیش روند و شاغل شوند.

گفتنی است؛ این نمایشگاه از تاریخ ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در ۲۳ غرفه و در نمایشگاه فنی و حرفه‌ای پسران شهرکرد واقع در خیابان طالقانی برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1185146

مهمترین اخبار ایران و جهان: