نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 09:15

بهره برداری از ۱۳۳ پروژه حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در دهه فجر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از بهره‌برداری از ۱۳۳ پروژه حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه راه‌های شریانی، اصلی و فرعی تعداد ۵۶ پروژه به طول ۴۸۳/۵ کیلومتر پروژه بهسازی و روکش آسفالت بهره برداری می‌شود و برای  پروژه های دهه فجر۱۲ هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه احداث، بهسازی و آسفالت ریزی راه های روستایی نیز قدم های خوبی برداشته شده است، افزود: مردم روستاهای عمدتا دور افتاده آذربایجان شرقی هم شاهد افتتاح ۱۹۲/۷ کیلومتر راه روستایی در قالب ۴۶ پروژه خواهند بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی اعتبار هزینه شده برای احداث، بهسازی و آسفالت ریزی راه های روستایی را ۸ هزار و ۶۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

علیزاده تعمیر اساسی ابنیه و حذف نقاط پرتصادف را از فعالیت های توقف ناپذیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی دانست و گفت: برای ۲۴ طرح این حوزه، ۴۷۹ میلیارد ریال هزینه شده که جزو طرح های قابل افتتاح در طول ایام الله دهه فجر است.

وی با بیان اینکه افزایش رفاه رانندگان و مسافرانی که در جاده های آذربایجان شرقی تردد می کنند اولویت این‌ اداره کل است، افزود: سه باب مجتمع خدماتی و رفاهی با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در محورهای مواصلاتی استان ساخته شده و در روزهای دهه فجر به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه شده برای کل طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال، ۲۲ هزار و ۷۶۱ میلیارد ریال است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655290

مهمترین اخبار ایران و جهان: