نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 12:56

عملکرد بانک‌های خراسان‌شمالی در پرداخت تسهیلات مسکن مورد قبول نیست

معاون عمرانی استاندار خراسان‌شمالی گفت: عملکرد بانک‌ها در حوزه تسهیلات مسکن باید سرعت بگیرد و میزان پرداخت فعلی مورد قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز مهدی رشیدی، معاون عمرانی استاندار خراسان‌شمالی در چهارمین جلسه شورای مسکن در سال جاری با اشاره به سخنان رئیس جمهور در خصوص برگزاری مستمر جلسات شورای مسکن، اظهارکرد: با توجه به اولویت دولت در اجرای مصوبات سفر و نهضت جهش تولید مسکن همه ابعاد اجرایی شدن مصوبات باید مورد ارزیابی قرار گیرد چرا که مدیران بانک‌ها و مدیران اجرایی استان‌ها بر اساس اقدامات انجام شده با اولویت این ۲ حوزه ارزیابی می‌شوند.

وی در این جلسه به روند تسهیلات مسکن بانک‌های استان اشاره کرد و گفت: به دنبال تأمین منابع جهت پرداخت تسهیلات جهش نهضت ملی مسکن است.

معاون عمرانی استاندار خراسان‌شمالی افزود: انجام اقدامات در حوزه مسکن تعارف بردار نبوده و بانک‌ها موظف به تسریع در انجام وظایف محوله طبق سهمیه ابلاغی بانک مرکزی بر مبنای قانون هستند.

رشیدی با اشاره به عملکرد بانک‌ها در حوزه مسکن روستایی بیان کرد: عملکرد بانک‌ها در حوزه تسهیلات مسکن شهری نیز باید سرعت بگیرد و میزان پرداخت تسهیلات مسکن فعلی قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: با توجه به دستور رئیس جمهور باید جهادی به مسائل مسکن پرداخته تا اقدام موثر صورت پذیرد.

رشیدی در ادامه دستور شناسایی آسیب‌های موجود در فرایند دریافت تسهیلات را جهت تسهیل در روند آن به اداره کل راه و شهرسازی صادر کرد تا اقدامات لازم نسبت به رفع آن صورت پذیرد.

گفتنی است، در این جلسه به بررسی وضعیت سهمیه ابلاغی بانک‌ها در ۲ حوزه مسکن شهری و روستایی و ارزیابی تعهدات انجام شده بانک‌ها پرداخته شد.

در انتها، بر اساس وضعیت موجود مقرر شد که بانک ملی طی بازه زمانی یک ماهه ۳۰۰ واحد در حوزه شهری و ۵۴۱ واحد در حوزه روستایی تا ۱۵ تیر ۱۴۰۲، بانک ملت طبق سهمیه ابلاغی ۳۰۰ واحد در حوزه شهری و ۳۵۰ واحد در حوزه روستایی تا ۱۵تیر، بانک صادرات نیز طبق سهمیه ابلاغی ۳۰۰ واحد در حوزه شهری تا پایان خرداد و ۹۷۹ واحد در حوزه روستایی تا ۱۵ تیر ماه و همچنین در خصوص بانک تجارت ۱۰۰ واحد در حوزه مسکن شهری و ۳۳۹ واحد در حوزه مسکن روستایی تا ۳۰ خرداد ماه انعقاد قرارداد انجام و در سامانه درج نمایند.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1237690

مهمترین اخبار ایران و جهان: