نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 15:04

روابط پارلمانی محور دیدار مقامات ازبکستان و انگلستان

وزیر امور خارجه ازبکستان و هیئت پارلمانی انگلستان به ریاست رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان این کشور موضوع گسترش روابط پارلمانی را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «بختیار سعیداف» وزیر امور خارجه ازبکستان و هیئت پارلمانی انگلستان به ریاست «آلیسیا کرنز» رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان این کشور در شهر «تاشکند» گسترش روابط پارلمانی را بررسی کردند.

طرفین این دیدار در مورد توسعه گفت‌وگوهای سیاسی و دیپلماتیک ازبکستان و انگلیس، تشدید دیپلماسی پارلمانی و حفظ همکاری‌های سازنده در عرصه بین المللی تبادل نظر کردند.

توسعه روابط تجاری و اقتصادی و افزایش حجم مبادلات تجاری در این گفت‌وگوها از جایگاه مهم برخوردار بودند. آمادگی طرفین برای انجام اقدامات مشترک جهت گسترش مبادلات فرهنگی تایید شد.

انگلستان یکی از بزرگترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان در اروپا است. هم‌اکنون در ازبکستان 567 واحد شرکت با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران انگلستان از جمله 396 واحد شرکت مشترک و 162 واحد شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران انگلیسی در زمینه‌های صنایع غذایی، معدن، داروسازی و نساجی و همچنین تجارت و خدمات فعالیت می‌کنند. 

انگلستان استقلال ازبکستان را در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 18 فوریه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1218902

مهمترین اخبار ایران و جهان: