نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 14:43

مجلس و دولت مراقب باشند تا گرفتار دام حاشیه‌سازان نشوند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: حاشیه‌سازان به دنبال کانال انحرافی در مسیر حرکت مجلس و دولت هستند، همه باید مراقب باشیم تا در دام آنها گرفتار نیایم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز از سالگرد شهادت شهید مطهری فاصله چندانی نگرفته‌ایم؛ آن شهید عزیز، نابغه‌ی گران سنگ در حوزه اندیشه و استادی ذوالفنون در آوردگاه مقابله با هرگونه انحراف و تباهی بود.

وی افزود: نگاه ژرف شهید مطهری التقاط را از دامن آبشار زلال و ناب تفکر اصیل اسلامی زدود و شجاعت کم نظیر علمی آن نادره دوران مشت سیه اندیشان راهزن را باز رسوا ساخت. او هرچند بر اقتضائات عصری سیطره‌ای بی نظیر داشت و مقتضیات را به خوبی می‌شناخت اما حرکت در این لبه حساس وی را در دره روشنفکر مآبان حیرت زده گرفتار نکرد. تقلای بی مثال او در حوزه خدمات متقابل اسلام و ایران موجب شد هر دو خدمت را قدر بداند و بر این اساس به حاشیه یکجانبه‌گرایی در نغلطید و در عصر ترویج ابایی گری شجاعانه و بدون واهمه از خرده گیری افراد علم زده، ابعاد مسئله حجاب را تبیین نمود و دل به تمجید و لبخند دروغین آنها خوش نداشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شهید مطهری چون سدی آهنی در مقابل طوفان تحریفات ایستاد و سراب فریب جذب به هر قیمت، او را از دافعه به موقع غافل نکرد. عنصر امر به معروف و نقش آن در سالم سازی فضای تنفس را پاس داشت و اتهام واپس گرایی نتوانست ذره‌ای در عزم او در این وادی خلل ایجاد کند. راستی اگر امروز مطهری ساحت کنش‌های معاصر را ملاحظه می‌کرد چه موضوعی داشت.

وی تصریح کرد: برادران و خواهران آیا جز این است که آن شهید ارجمند به سبب تلاش در عرصه تبیین هدف تیر جهالت مدرن قرار گرفت. اگر افسران میدان تببین شمشیر بیان رسا و استدلال نافذ خود را غلاف کردند، آنگاه است که فریب سکه رایج شده و مفسر نمای بی‌بهره از محارب، هفت تیر به دست بزرگان دین را صید می‌کند.

سلیمی بیان کرد: اتفاقات این روزها نشان می‌دهد این قبیله کماکان دام به دست، به دنبال ایجاد اختلال در شبکه فهم مردم برآمدند، سوال این است که چرا برخی افراد پرگو در مورد تعدادی از اتفاقات این روزها دچار سندروم لال زدگی شده‌اند، رفتار غیر قابل دفاع ماست پاشی را با دوربین‌های خود رصد و میلیون‌ها بار آن را بازتاب داده اند، اما فرو بردن چاقو و دشنه کین در قلب جوان آمر به معروف دیار سرداران سبزوار قهرمان را ندیده و از اظهارنظر در این مورد عاجز شده اند.

وی با اشاره به ترور ناجوانمردانه آیت الله سلیمانی، بیان کرد: ترور ناجوانمردانه آیت الله سلیمانی، آن عالم متواضع و شهید وحدت به چشمان آنها نیامد. دیده آنها از تماشای اقیانوس ملت در روز عید فطر عاجز بود اما اگر به قلاده حیوانات تعریض گردد شال عزا بر گردن آویزند. شهید شهرکی و همسرم مکرمه اش توسط اشرار به شهادت می‌رسند و حاضر نیست یک آه بکشند اما به خاطر شلوار پاره فلان سلبریتی مجلس عزا گرفته و ده‌ها سمینارها و کنفرانس‌ها تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: این کور چشمان کور باطل، با ساز کدام سازمان جاسوسی در صومعه حزبی خود به خلسه می‌روند و از شراب کدام سازمان امنیتی خارجی اینگونه مست و لایعقل گردیده که از دیدن واقعیات نابینا گردیده اند. اگر در قبله گاه آنها غرب فریبکار سکوی تیک تاک مسدود شود، آن را نشانه روشنفکری و پیشرو بودن می‌دانند اما از اجرای قانون در کشور فریاد وامصیبتا سر داده و جیغ بنفش می کشند.

سلیمی بیان کرد: حاشیه‌سازان به دنبال کانال انحرافی در مسیر حرکت مجلس و دولت هستند، همه باید مراقب باشیم تا در دام آنها گرفتار نیایم.

وی اظهار داشت: سفر حجت‌الاسلام رئیسی به سوریه و اقامه نماز در جامعه اموی نشان داد، اکسیر مقاومت تنها راه نجات است. افرادی که می‌گفتند مگر واکسن سوهان قم است و در قصه بنزین بر ریش مردم خندیدن امروز تئوری پرداز شده‌اند، مراقب فریب آنها باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1197646

مهمترین اخبار ایران و جهان: