نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 19:12

مجوز راه اندازی شورای حل اختلاف ویژه اصناف استان کرمان صادر شد

کرمان-ر:یس کل دادگستری استان کرمان گفت: مجوز راه اندازی شورای حل اختلاف ویژه اصناف استان صادر شده که پس از طی روند قانونی، اعضای این شورا انتخاب می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به راه اندازی هیأت صلح اتحادیه اصناف در ۵۵ اتحادیه صنفی استان، گفت: در این راستا برای ۱۶۵ نفر از اعضای اتحادیه‌های صنفی ابلاغ صلح یاری صادر شده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در آئین افتتاح هیأت‌های صلح اتاق اصناف کرمان افزود: مجوز راه اندازی شورای حل اختلاف ویژه اصناف استان صادر شده است که پس از طی روند قانونی، اعضای این شورا انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به این مطلب که راه اندازی هیأت‌های صلح و شورای حل اختلاف ویژه اصناف، بزرگترین حمایت قضائی از این حوزه به شمار می‌رود، تاکید کرد: این ظرفیت‌ها جهت حل مشکلات و اختلافات احتمالی بین اصناف با یکدیگر و با مشتریان ایجاد شده است تا از ورود پرونده‌ها به دستگاه قضائی جلوگیری شود.

کاسب دوست خداوند لقب گرفته است

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان ضمن بیان این مطلب که در فرهنگ دینی ما شغل تجارت صحیح و با اخلاق شغلی شریف شناخته می‌شود، تاکید کرد: کاسب دوست خداوند لقب گرفته است و این امر بیانگر جایگاه این امر مهم است.

وی با اشاره به این مطلب که خداوند به بیع و خرید و فروش توصیه کرده و در این حوزه به سود حلال مشروعیت داده است، گفت: کسی که برای کسب روزی حلال تلاش کند، مانند فردی است که جهاد می‌کند و اگر فردی در راه کسب حلال، جان خود را از دست دهد، اجر شهادت خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با طرح این سوال که چرا امروز دشمنان نظام و انقلاب بازار را هدف قرار داده اند و می‌خواهند بازار را به تعطیلی و اعتصاب بکشند و بازار را در برابر نظم و انقلاب و مسئولان قرار دارند؟ تاکید کرد: علت آن نقش بازار است و اگر این نقش مهم و مؤثر نبود، دشمنان به آن طمع نمی‌کردند.

بخشی از انتقادات بازاریان درست است و باید در نظام برای حل آنها فکر شود

وی ضمن تاکید بر این مطلب که بخشی از انتقادات بازاریان درست است و باید در نظام برای حل آنها فکر شود، ادامه داد: به عنوان نمونه مالیات حق دولت است و باید استیفا شود اما چگونگی آن و اینکه از مدار عدالت خارج نشود، مهم است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که مالیات‌ها باید عادلانه و براساس درآمدهای واقعی باشد، تاکید کرد: باید جو شفافیت و صداقت در بین بازاریان و دولت شکل گیرد.

وی تاکید کرد: برای تقویت بازار، اصناف، تولید و اشتغال در بازار آماده هستیم و همواره به حرف‌های فعالان این حوزه گوش داده و تلاش می‌کنیم که مشکلات بازار را حل کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315690

مهمترین اخبار ایران و جهان: