نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 20:35

فعالان زکات استان بوشهر تجلیل شدند

بوشهر- مراسم تجلیل از فعالان عرصه زکات استان بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر عصر دوشنبه در این مراسم اظهار داشت: جایگاه استان بوشهر در عرصه وصول زکات برتر است.

عباس روشن گفت: زکات وصولی در سال گذشته ۲ درصد آن در بخش تهیه جهیزیه خانواده‌های نیازمند، پنج درصد در کمک هزینه درمان افراد بی‌بضاعت، ۱۲ درصد در هزینه تعمیر و بازسازی مسکن، ۴۷ درصد کمک هزینه معیشتی و ۳۳ درصد در کمک تأمین لوازم ضروری، تکمیل و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه پرداخت شده است.

وی از ساخت و تعمیر ۷۸۰ واحد مسکونی ویژه نیازمندان و مددجویان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا به یک‌هزار و ۷۲ بیمار کمک هزینه درمان و ۹۷۲ مورد کمک هزینه تحصیلی در اقشار دانش‌آموز و دانشجو پرداخت شد.

روشن با بیان اینکه سال قبل ۷۹ میلیارد تومان زکات به صورت نقدی و کالایی در این استان پرداخت شده است تصریح کرد: با توجه به زکات وصولی ۱۸۶ درصد اهداف برنامه‌ریزی شده در وصول زکات در این استان محقق شد.

دبیر شورای زکات استان بوشهر، این استان را در وصول زکات در کشور رتبه دوم اعلام و بیان کرد: برای سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان وصول زکات برنامه‌ریزی شده و تاکنون ۶۱ درصد آن طی ۲ ماه گذشته پرداخت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1281190

مهمترین اخبار ایران و جهان: