نیوز سیتی!
28 اسفند 1401 - 09:44

پنج بازارچه صنایع دستی ایام نوروز در درمیان برپا می شود

بیرجند- رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درمیان گفت: پنج بازارچه صنایع دستی ایام نوروز در درمیان، به ویژه در روستاهای هدف گردشگری برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر اسماعیل شهسواری صبح یکشنبهدر گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت آغاز سال نو، پنج بازارچه نوروزی صنایع دستی و سوغات در شهرستان درمیان برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درمیان بیان کرد: این بازارچه‌ها در نقاطی چون قهستان با ۱۰ غرفه، در اسدیه با پنج غرفه، در روستای بورنگ با هشت غرفه، در گزیک با هفت غرفه و یک بازارچه نوروزی در طبس مسینا برپا خواهد شد.

شهسواری با بیان اینکه تعدادی فروشگاه صنایع دستی و سوغات نیز در این شهرستان طی ایام نوروز خدمت رسانی خواهند داشت، ادامه داد: در شهرستان درمیان دو اقامتگاه بوم گردی نیز آماده پذیرایی از گردشگران است که این دو اقامتگاه در روستای هدف گردشگری فورگ و در روستای گسک فعالیت دارد.

وی با تأکید بر اینکه درمیان به عنوان شهرستان دارالتقریب از جاذبه‌های گردشگری فراوانی برخوردار است، گفت: قلعه تاریخی روستای فورگ، سوزن دوزی روستای ماه بانو، مسجد جامع هندوالان و … از جمله این جاذبه‌ها هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان درمیان افزود: در مجموع در شهرستان درمیان ۳۰۰ اثر تاریخی وجود دارد که تعداد ۱۰۱ اثر آن ثبت ملی شده است.

شهسواری یادآور شد: از نیمه اسفندماه تاکنون حدود هشت هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری شهرستان درمیان بازدید کرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1099790

مهمترین اخبار ایران و جهان: