نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 22:28

گسترش روابط ایران و اقلیم‌ کردستان در راستای حفظ ثبات منطقە

بافل طالبانی رهبر حزب اتحادیە میهنی کردستان عراق کە بە تهران سفر کردە است با امیرعبداللهیان وزیرخارجە ایران دیدار و گفتگو کرد.

بە گزارش خبرگزاری مهر، بافل طالبانی رهبر حزب اتحادیە میهنی کردستان عراق کە بە تهران سفر کردە است با امیرعبداللهیان وزیرخارجە ایران دیدار و گفتگو کرد.

دفتر ریاست اتحادیە میهنی کردستان در اطلاعیە‌ای اعلام کرد که بافل جلال طالبانی در این دیدار تاکید کرد: هدف ما تحقق ثبات و زندگی مسالمت‌آمیز در منطقە است، برای این هدف نیز از گفتگو و تفاهم مسئولانە استقبال می‌کنیم.

همچنین در این اطلاعیە آمدە است: در این دیدار بر تمایل ۲ طرف برای توسعە و پیشرفت روابط دوستانە و گسترش همکاری‌ها میان اقلیم کردستان، عراق و جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق منافع عالی و حفظ ثبات منطقە، تاکید شد.

همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجە ایران با اشارە بە نقش و سیاست حکیمانە مام‌جلال طالبانی رهبر فقید اتحادیە میهنی کردستان، افزود: ایشان رهبری بودند کە همە صداها و رنگ‌های مختلف را در کنار هم جمع می‌کردند، تاثیرات مام‌جلال در بنیان‌نهادن عراق جدید هرگز فراموش نخواهد شد و ما با احترام از تلاش های ایشان یاد می‌کنیم.

علاوه بر این گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری میان اقلیم کردستان و ایران و تاکید بر گسترش ارتباط و همکاری‌های اقتصادی از دیگر محورهای این دیدار بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1495302

مهمترین اخبار ایران و جهان: