نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 20:00

مسائل سیاسی نمی‌تواند مانع روابط بین‌المللی محیط‌ زیستی شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بیانیه‌ای گفت: مسائل سیاسی نمی‌تواند مانع اجتماع مشترک کشورها برای مسائل محیط زیستی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه در اختتامیه اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار گفت: با برگزاری اجلاس و برقراری روابط بین‌المللی می‌توانیم مشکلات و مسائلی را که منجر به بیماری‌های روحی و جسمی در مردم می‌شود حل کنیم.

وی افزود: در پایان اجلاس بین‌المللی تهران از تمام وزرا، معاونین، نمایندگان کشورها، سازمان‌های مردم نهاد، اساتید، دولت جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه و سازمان‌های ملل متحد تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: خداوند را شاکرم که توانستیم با برگزاری این اجلاس مسائل محیط زیستی را جدا از مسائل سیاسی بررسی کنیم و به این نتیجه رسیدیم که سیاست نمی‌تواند کشورها را در مسائل محیط زیستی از همدیگر جدا کند. محیط زیست می‌تواند ما را در یک اجتماع قرار دهد.

وی افزود: این مشکل و هدف واحد برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و امیدواریم که خروجی این اجلاس به نتایج خوب، همکاری‌های مشترک و اقدامات اجرایی ختم شود.

سلاجقه ادامه داد: امیدواریم در یک بازه زمانی مشخص در سازمان ملل متحد برای ایجاد کنوانسیون گرد و غبار تلاش کنند.

وی افزود: ما می‌توانیم در همه ابعاد با گفتمان سازی و ایجاد ادبیات مشترک مشکلات را حل کنیم و خوشبختانه اجلاس تهران یکی از مصداق‌های واقعی این موضوع است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر نقش زنان در جامعه اظهار کرد: در کشور ما زنان، دختران و بانوان در تمام مسائل سیاسی اجتماعی و فناوری نقش بزرگی ایفا می‌کنند.

وی افزود: درخواست داریم تا یک شبکه بین‌المللی در زمینه فعالیت زنان در حوزه محیط زیست شکل گیرد. چرا که زنان در مصرف بهینه انرژی، آلاینده‌ها، تفکیک زباله و آموزش نقش مهمی دارند و مطالبه داریم که در قالب یک شبکه بین‌المللی مسائل خود را مطرح کنند تا زنان ایرانی همچنان نقش خود را در زمینه محیط زیست به خوبی ایفا کنند.

سلاجقه در پایان تصریح کرد: از تمامی نمایندگان، اساتید و کشورها بابت حضور در اجلاس بین‌المللی تشکر و قدردانی می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1493502

مهمترین اخبار ایران و جهان: