نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 11:58

سهمیه آرد نانوایان متخلف کم یا قطع می‌شود

مدیر کل غله استان یزد گفت : نانوایانی که خارج از قوانین فروش نان اقدام کنند، سهمیه آرد آن‌ها کم می‌شود.

به گزارش خبرگزاریفارس از یزد، سید جلال موسوی اظهار کرد: در میبد تعداد کل خبازی فعال ۱۳۶ واحد بوده که براساس کارکرد دستگاه آنها، تعداد ۴۶ نانوایی به دلیل عملکرد خوب و رعایت قوانین افزایش سهمیه آرد داشته اند.

وی با بیان اینکه نه ماه از گام سوم هدفمندی نان می‌گذرد، افزود: متأسفانه برخی نانوایان اقدام به فروش بیش از حد متعارف نان می‌کنند یا تعطیلی خودسرانه دارند و یا وزن چانه آن‌ها کم است که همین عوامل وقتی در محاسبه‌ی فروش نان توسط سامانه و هوش مصنوعی انجام می‌شود عاملی برای کم شدن سهمیه آرد نانوایان خواهد شد.

مدیر کل غله استان یزد  تصریح کرد: از تعداد ۱۳۶ نانوایی فعال در میبد ۸۵ نانوایی متأسفانه خارج از فرآیند فروش نان را عرضه کردند و یا با چند کارت به اسم یک نفر خرید انجام شده و یا نان خریداری شده بیشتر از حد متعارف جهت عرضه در سوپر مارکت‌ها بوده و یا غیر از ساعت پخت بوده که همین باعث کم شدن سهمیه آن‌ها توسط سامانه شده است که این رقم بالایی است و به این معنی است که عملکرد ۶۰ درصد نانوایی‌های میبد ضعیف بوده است که نسبت به استان بالا است.

موسوی با اشاره به اینکه برای نان مصرفی هیات و مراسم‌های خانگی و موکب‌ها نیز تدابیری اتخاذ شده گفت: مسئولان هیأت و موکب داران می‌توانند در سامانه کسب و کار ثبت نام کنند و بعد از تأییدیه فرمانداری شهرستان اقدام به خرید نان به تعداد بالا کنند تا مشکلی برای نانوایان و سهمیه آن‌ها پیش نیایید.

وی خاطرنشان  کرد: سهمیه آرد هیچ شهرستان و نانوایی بی‌دلیل کم نمی‌شود بلکه در بیش از ۵۵درصد نانوایان استان سهمیه نانوا افزایش یافته که به دلایل عملکرد خوب آن‌ها و فروش نان طبق فرآیندهای قانونی بوده است.

مدیر کل غله استان یزد با بیان‌این‌که تمام این اقدامات در راستای اصلاح امور در سیستم سنتی است، افزود: نانوایان باید از حالت سنتی خارج شوند و به سمت مدرنیته و الکترونیکی بروند و تمام فرآیند فروش نان را در سیستم ثبت کنند تا جلوی سودجویی و منفعت طلبی در این زمینه گرفته شود.

موسوی  یادآورشد: آمادگی این را داریم که نانوایانی که سهمیه آن‌ها کم یا قطع شده را مجدداً فراخوانده شوند و با ارائه تخلفات آنها، ضمن آموزش مجدد و اخذ تعهد از آن‌ها سهمیه آن‌ها را مجدداً فعال کنیم.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1491002

مهمترین اخبار ایران و جهان: