نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 17:59

سفارت رژیم صهیونیستی در منامه رسما افتتاح شد+ فیلم

منابع عبری با انتشار تصاویری از افتتاح رسمی ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی در منامه با حضور وزرای خارجه دو طرف خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، «ایلی کوهن» وزیرخارجه رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در مراسمی که با حضور «عبداللطیف الزیانی» همتای بحرینی وی برگزار شد، به طور رسمی سفارت اسرائیل در منامه را افتتاح کرد.

این در حالی است که سفارت موقت اسرائیل در منامه دو سال قبل با حضور یائیر لاپید وزیرخارجه وقت رژیم صهیونیستی افتتاح شده بود. برخی کاربران در فضای مجازی با انتشار تصاویر مراسم پیشین افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در منامه نتانیاهو را به تلاش برای دستاوردسازی سیاسی به سود خود در شرایط بغرنج فعلی، متهم کردند.

ایلی کوهن وزیرخارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته طی سفری رسمی وارد منامه شده بود. این نخستین سفر مقامی در قامت وزیرخارجه رژیم صهیونیستی به کشورهای امضا کننده توافق آبراهام (عادی سازی روابط)، از زمان امضای آن محسوب می‌شود.

سفارت رژیم صهیونیستی در منامه رسما افتتاح شد+ فیلم

وزیرخارجه رژیم صهیونیستی پیش از این مراسم نیز با سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین دیدار و گفتگو کرده بود. وی در اظهاراتی مدعی شد که توافق آبراهام یه یک الگو برای دیگر کشورهای خاورمیانه تبدیل شده است و تل‌آویو خواهان توسعه دایره عادی سازی روابط به دیگر کشورهای این منطقه است. ایلی کوهن همچنین در این سفر از مقر ناوگان پنجم ارتش آمریکا در بحرین نیز بازدید کرده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485190

مهمترین اخبار ایران و جهان: