نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 12:45

اولویت احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در اردبیل

اردبیل-مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اولویت اصلی ما احداث 300 کیلومتر بزرگراه است تا در کنار ایمنی تردد، کاهش تصادفات و بار ترافیکی را در جاده‌های استان اردبیل شاهد باشیم.

محبوب حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به گستردگی فعالیت‌های راه و شهرسازی در حوزه راه، مسکن، بازآفرینی شهری، بافت فرسوده و… اظهار کرد: در بحث توسعه راه‌ها ۵۲ کیلومتر بزرگراه سال گذشته افتتاح شد و امسال نیز با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومان ۷۵ کیلومتر بزرگراه تا پایان سال به زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: محور اردبیل – سرچم به طول ۱۷۷ کیلومتر در مرحله ارتقا به بزرگراه است که به جز ۴۳ کیلومتر از این مسیر، مابقی قطعات این پروژه در مرحله اجرا است و به رغم بدهی ۳۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران، در همه قطعات این طرح عظیم فعالیت‌های عمرانی خوبی را شاهد هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: محور کلور – درام نیز به طول ۵۵ کیلومتر و در قالب ۲ پیمانکار در مرحله اجرا است که ۴۰ کیلومتر آن در محدوده استان و مابقی در محدوده استان زنجان است که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر این پروژه به سرانجام برسد.

حیدری در مورد تونل الماس نیز بیان کرد: پیش‌بینی احداث این تونل چهار ساله و با تأمین اعتبار مورد نیاز یک‌هزار میلیارد تومانی است که قطعاً پیمانکاران در اجرا و تکمیل این پروژه نیز تلاش و کوششی جدی خواهند داشت.

وی ادامه داد: بخش عظیمی از پیمانکاران به صورت بومی و از خود استان برای اجرای طرح‌ها مشارکت دارند و انتظار می‌رود با جدیت در تکمیل طرح‌های بزرگراهی، راه و شهرسازی را کمک کنند.

حیدری هزینه سنگین احداث بزرگراه را یادآور شد و خاطرنشان کرد: اولویت اصلی ما احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه است تا در کنار ایمنی تردد، کاهش تصادفات و بار ترافیکی را در جاده‌های استان اردبیل شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476846

مهمترین اخبار ایران و جهان: