نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 21:44

تفکر پشت میزنشینی مانع تولید و رونق اقتصادی است

اردبیل- امام جمعه شهرستان نیر تفکر پشت میزنشینی که با استقبال تعدادی از جوانان نیز روبه‌رو شده، آفت و مانعی در مسیر تولید و رونق اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام آیت‌الله نعمتی عصر دوشنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: کمیته امداد نهاد انقلابی است که در حوزه اشتغال و کارآفرینی اقدامات قابل تحسینی داشته و به دور از سیاست زدگی و ورود به بازی‌های سیاسی و یا حاشیه‌ها سعی کرده فرصت اشتغال برای جامعه هدف خود فراهم کند.

وی با ابراز خرسندی از عملکرد کمیته امداد در حوزه تولید و رونق بخشی به این بخش با ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای مددجویان و حمایت از کارآفرینان فعال تصریح کرد: هر چند با برخی مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و کارشکنی‌های خارجی و داخلی روبه‌رو هستیم اما به دور از حاشیه‌ها این نهاد انقلابی در سال‌های اخیر تلاش کرده تا در شهرها و روستاها از کارگاه‌های کوچک و خرد تولیدی حمایت لازم را انجام دهد.

امام جمعه شهرستان نیر برجستگی اشتغال کمیته امداد را نظارت‌های مستمر و بازدید از راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی در روستاها و محروم‌ترین مناطق اعلام کرد و گفت: هر چند فضای بسته تفکراتی را در اردبیل شاهد هستیم اما نیاز است تا با جلب مشارکت و همراهی خیرین و افراد نخبه در حوزه کارآفرینی بتوانیم در این بخش به دور از همه ناملایمتی‌ها به شکل شایسته و درست حرکت‌های مؤثری را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام نعمتی یکی از ظرفیت‌های قابل توجه در این استان و شهرستان نیر را حوزه گردشگری اعلام کرد و افزود: ما از ظرفیت حضور مدیران استانی در وزارت میراث فرهنگی به راحتی می‌توانیم برای ایجاد فرصت‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری استفاده کرده و جذب منابع را حتی جلوتر از سایر استان‌ها انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با وجود اینکه خداوند متعال نعمت‌های بیشماری به این استان بخشیده اما اردبیل نسبت به استان‌های همسایه در حوزه اشتغال، کارآفرینی و جذب سرمایه‌گذاران متعدد نتوانسته کارنامه قابل قبولی را داشته باشد و ضروری است از فرصت دولت سیزدهم و حمایت‌های آن در این بخش بیشتر استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام نعمتی اضافه کرد: توانمندسازی خانواده‌های نیازمند می‌تواند زمینه بهبود معیشت و ارتقای منزلت نظام اجتماعی و خانوادگی را فراهم کرده و فرصت خودباوری را در جوانان و نوجوانان شکل دهد.

وی بیان کرد: در همین شهرستان نیر ما شاهد فعالیت مجموعه تولیدی چوب پنبه و سایر کارگاه‌های تولیدی بی‌نظیری هستیم که اغلب با الگوگیری از ظرفیت‌های مرکز کشور، در نیر پایگاه تولید و اشتغال مولد را ایجاد کردند.

حجت‌الاسلام نعمتی تفکر پشت میزنشینی را تفکری مسموم همراه با آفت و مانع در مسیر تولید و رونق اقتصادی برشمرد و ادامه داد: به جای ترغیب جوانانمان به اشتغال دولتی و کسب درآمدهای پایین و متوسط، بهتر است در حوزه خوداشتغالی و تولید محصولات متنوع گام‌های مؤثری را برداشت و به ازای هر روستا تولید محصولات با برند مشخصی را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: این حرکت می‌تواند در کنار توانمندی خانوارها، به خودکفایی نظام اقتصادی و معیشتی کشور و تک تک افراد جامعه کمک کند که ضرورت دارد در این بخش از تسهیلات و منابع ویژه نیز در حمایت از کارآفرینان استفاده شود.

حجت‌الاسلام نعمتی ضرورت توجه و تمرکز در حوزه اشتغال و راه‌اندازی واحدهای مختلف صنعتی و تولیدی را با هدف ارتقای ثروت عمومی یادآور شد و تصریح کرد: در کنار کارهای میدانی و عملیاتی، بهتر است در حوزه آموزش و مهارت‌آموزی نیز فعالیت‌های خوبی انجام شود که در این بخش نیز کمیته امداد پرچمدار حرکت‌های تحولی مؤثر و کارآمد بوده است.

امام جمعه شهرستان نیر گفت: امیدواریم با همراهی سرمایه‌گذاران صنایع بزرگ در تهران که اغلب اهل نیر هستند، در بخش تولید محصولات خانگی و ایجاد خوداتکایی این خانواده‌های نیازمند گام‌های مؤثری برداشته شده تا خلق ثروت و ارزش افزوده بیشتری را برای اهالی شاهد و ناظر باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485483

مهمترین اخبار ایران و جهان: