نیوز سیتی!
13 فروردین 1403 - 16:48

کلاهبرداری با لینک جعلی عیدی دولت

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شناسایی فردی که با ترفند ارسال لینک جعلی با عنوان عیدی دولت اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سرهنگ حسن کیخا اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر هک شدن و متعاقب آن برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: مالباخته در اظهارات خود بیان داشت که پیامی مبنی بر دریافت عیدی دولت از یک شماره تلفن ناشناس برای من ارسال شده که من بدون توجه به صحت آن با کلیک کردن بر روی لینک اقدام به نصب اپلیکیشن معرفی شده ، تحت عنوان اپلیکیشن عیدانه کردم که متاسفانه زمینه دسترسی فرد هکر را به حساب بانکی ام فراهم نمودم و پس از دقایقی متوجه برداشت غیر مجاز مبلغ 303.000.00 میلیون ریال از حساب بانکی خود شدم.

وی تصریح کرد: با مراجعه فرد به پلیس فتا ، بلافاصله کارشناسان این پلیس تحقیقات فنی و پلیسی لازم در این خصوص را انجام دادند که مشخص گردید مبلغ برداشت شده به حساب یک فروشگاه اینترنتی برای خرید کالا واریز شده است که با اقدام سریع پلیسی و اخذ دستور مقام قضایی، از انتقال کالا برای مجرم جلوگیری بعمل آمده و وجه مورد کلاهبرداری به حساب مالباخته عودت گردید.

سرهنگ کیخا با بیان‌اینکه افراد فرصت‌ طلب با انتشار تبلیغاتی نظیر «واریز عیدی از سوی دولت»، «واریز سود سهام عدالت» و مواردی مشابه از شهروندان کُلاهبرداری می‌کنند، افزود: این افراد با ارسال پیامک حاوی لینک جعلی با محتوای مرتبط با اپلیکیشن عیدانه، اقدامات خود را آغاز کرده و کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان هدایت یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت و از آن سوء استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از بازکردن لینک‌های ارسالی بصورت پیامکی یا در شبکه‌های اجتماعی و منابع نامعتبر که از سوی افراد ناشناس و یا دوستان و آشنایان با مضامین طرح های ابلاغی از سوی دولت ارسال می‌شود، خودداری و اخبار موثق را تنها از طریق سایت‌های و رسانه‌های مُعتبر پیگیری کنند.

شایان ذکر است شهروندان گرامی جهت ارسال گزارش و یا در صورت وقوع هرگونه اتفاق و حادثه ای در فضای سایبر در هر موقع از شبانه روز می توانند با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با شماره تماس 096380 ارتباط برقرار نموده تا نسبت به دریافت خدمات فوریت سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا بهره مند گردند و یا با آدرس الکترونیکی به نشانی www.cyberpolice.gov.ir از بروز ترین اخبار و حوادث و آموزش های پیشگیرانه در حوزه فضای سایبری اطلاع یابند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1693539

مهمترین اخبار ایران و جهان: