نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 20:46

خرید ۴۰۰ تن میوه شب عید در آذربایجان غربی

مدیر تعاون روستایی آذربایجان غربی گفت: در راستای تنظیم بازار میوه شب عید سال ۱۴۰۳، مقدار ۱۵۰ تُن سیب درختی و ۲۵۰ تُن پرتقال تامسون شمال توسط مدیریت تعاون روستایی استان با مباشرت اتحادیه تعاونی روستایی استان خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، میر جمال ساداتی مدیر تعاون روستایی آذربایجان غربی اظهار داشت: در راستای تنظیم بازار میوه شب عید سال ۱۴۰۳، مقدار ۱۵۰ تُن سیب درختی و ۲۵۰ تُن پرتقال تامسون شمال توسط مدیریت تعاون روستایی استان با مباشرت اتحادیه تعاونی روستایی استان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه امسال میزان میوه خریداری شده بیشتر از سال گذشته است؛ افزود: میوه های خریداری شده از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و اقدامات حمل پرتقال های خریداری شده از شمال به استان آغاز شده است.

ساداتی اظهار کرد: تامین و توزیع مناسب میوه در ایام عید با هدف جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در ایام پایانی سال در میان شهروندان اجرایی می‌شود و امسال این موضوع با حضور بخش خصوصی پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه تعاون روستایی استان به عنوان مباشر خرید میوه شب عید تعیین شده است، ادامه داد: میوه شب عید استان در غرفه‌های منتخب که محل آنها از سوی ستاد تنظیم بازار میوه شب عید تعیین و اعلام می‌شود، عرضه خواهد شد.

مدیر تعاون روستایی آذربایجان‌غربی با اشاره به رکورد زنی تعاون روستایی در میزان خرید گندم امسال نیز اظهار کرد: امسال شبکه تعاون روستایی استان آذربایجان غربی با خرید ۲۱۷ هزار تن گندم، توانسته است با رشد سه برابری نسبت به خرید گندم سال گذشته، در ردیف پنج استان برتر کشور قرار گیرد.

وی گفت: در زمینه خرید سیب صنعتی نیز با تأمین نقدینگی توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، گام های مؤثری برداشتیم و ۱۷ هزار تن سیب صنعتی توسط شبکه تعاون روستایی خریداری شد.

ساداتی افزود: راه اندازی اتاق اصناف با هدف هویت بخشی به مشاغل بخش کشاورزی و حضور تشکلها در مجامع تصمیم گیری و تصمیم سازی به عنوان نماینده بخش کشاورزی و غیر دولتی از دیگر اقدامات انجام یافته است و در این راستا، ۳۵ اتحادیه صنفی در شهرستانهای استان (با تبدیل نظام صنفی کشاورزی به اتاق اصناف)تشکیل شده که در این میان، اتاق اصناف کشاورزی شهرستان ارومیه به ثبت رسیده و در چهار شهرستان دیگر هم اتاقهای اصناف، تشکیل و در حال طی مراحل قانونی جهت ثبت قرار دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657383

مهمترین اخبار ایران و جهان: