نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 19:17

۲ هزار بقعه متبرکه با فعالیت‌های جهادی رونق بیشتری پیدا می کنند

ری- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از پیشنهاد احداث حوزه‌های علمیه و مدارس معارف در جوار بقاع خبر داد و گفت: دو هزار بقعه متبرکه با ظرفیت عظیم در فعالیت‌های جهادی رونق بیشتری پیدا می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی ظهر پنج شنبه در آئین بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه که در آستان امامزاده عبدالله شهرری برگزار شد، با تاکید بر حفظ و حراست امام زادگان اظهار داشت: امامزادگان چراغ‌های روشنی هستند که باید در لوای آنها قرار بگیریم و در جهان خود را با این امامزادگان معرفی کنیم.

خاموشی با بیان اینکه ۵۰ هزار نفر خادم افتخاری در بقاع خدمت می‌کنند گفت: ۳۱۷ گروه جهادی در بقاع فعال هستند و حدود ۸۰۰ بقعه شاخص داریم که در حیاط‌های آنها فعالیت‌های دینی و مذهبی و خوداشتغالی انجام می‌شود و مراکز قرآنی مانند کرسی‌های تلاوت، حلقه‌های حفظ و مجموعه‌های تفسیر فعالیت دارند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری امامزادگان باید قطب فرهنگی و اجتماعی باشند افزود: شش هزار و ۶۰۰ امامزاده از لحاظ نسلی با خانواده عصمت و طهارت نسبت دارند و ۳۹ پیامبر در ۳۴ بقعه در ایران مدفون هستند.

وی با بیان اینکه امامزاده عبدالله در نشر معارف الهی مؤثر بوده و در گذشته محل دفن اموات تهرانی‌ها همین مکان بوده است، گفت: در ایام دهه کرامت که از سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا سالروز میلاد امام رضا (ع) است، با ویژه برنامه‌های متنوعی در بقاع متبرکه فضا را عطرآگین می‌کنیم و در روز پنجم ذی القعده نیز آئین بزرگداشت بقاع متبرکه را گرامی می‌داریم.

خاموشی در ادامه از وجود ۸ هزار و ۷۶۷ بقعه در کشور خبر داد و عنوان داشت: طی چهار سال اخیر مراکز افق را در بقاع متبرکه راه اندازی کردیم که در این مراکز فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی انجام می‌شود.

وی تربیت نخبگان نسل جوان را از جمله برنامه‌های بقاع دانست و گفت: برای این منظور در سال جاری مسابقات فرهنگی برای رده سنی ۱۵ تا ۲۲ سال در نظر گرفته شده همچنین پیشنهاد احداث حوزه‌های علمیه و مدارس معارف نیز در جوار بقاع مطرح شده و تلاش داریم دو هزار بقعه متبرکه با ظرفیت عظیم و نقطه کانونی در فعالیت‌های جهادی رونق بیشتری داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1238239

مهمترین اخبار ایران و جهان: