نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 14:03

همایش پیاده روی «جامعه کار و تولید» در زاهدان برگزار شد

زاهدان- به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و روز اصناف، همایش پیاده روی «جامعه کار و تولید» در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و روز اصناف، همایش پیاده روی با شعار «یاریگر هم باشیم و نه به اعتیاد» در شهرک صنعتی زاهدان برگزار شد.

معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، گفت: این همایش با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر، توسعه نشاط همگانی، فرهنگ سازی پیشگیری از مواد مخدر و نمایاندن نقش ورزش در سلامت جسم و روان قشر کارگری و کارفرمایی برگزار شده است.

سید مهدی حسینی افزود: ورزش، می‌تواند بیش‌ترین تأثیر را در مبارزه با مواد مخدر داشته باشد و توسعه ورزش همگانی یکی از نکات با اهمیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی و بالا رفتن سرانه ورزش و اشاعه فرهنگ سالم زیستن است که باید به آن توجه کرد.

معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان وبلوچستان ادامه داد: توانمندسازی در زمینهٔ اعتیاد، به کار بستن دانش مهارت‌های زندگی از جمله مهارت نه گفتن، شرکت در گروه‌ها و فعالیت‌های ورزشی و روی آوردن به تفریحات سالم از جمله مواردی است که در بسیاری از مواقع می‌تواند از افتادن جوانان در دام مهلک اعتیاد پیشگیری کند.

حسینی کاهش چشمگیر بیماری‌ها و آسیب‌های روحی-روانی و درنهایت تأثیر محسوس بر روند تولید را از فواید و دستاوردهای انجام فعالیت ورزشی در محیط کار بیان و افزود: با تقویت خانه‌های بهداشت کارگری و راه اندازی کانون‌های یاریگران زندگی در واحدهای تولیدی سعی داریم اقدامات پیشگیرانه و آگاهی بخشی را در جامعه کار و تولید استان گسترش دهیم.

معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در حال حاضر در استان، ۵۳ خانه بهداشت کارگری و ۳۳ ایستگاه بهگر در واحدهای تولیدی به کارگران در راستای وظایف و مسئولیت‌های محوله خدمات ارائه می‌ک نند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302083

مهمترین اخبار ایران و جهان: